Zapraszamy w niezapomniany rejs po Karaibach eleganckim statkiem Norwegian Sky. Dodatkowo odwiedzimy Miami a na pokładzie statku zapewnimy pełne wyżywienie.
Miami - Turks&Caicos – Dominikana – St. Thomas – St. Martin – Portoryko - Bahamy - Miami
W nasz wspaniały karaibski rejs popłyniemy 4-gwiazdkowym statkiem wycieczkowym Norwegian Sky. Zanim jednak wyruszymy w tropiki, spędzimy miłe chwile w Miami Beach na Florydzie. Tutaj rozpoczniemy naszą przygodę na Morzu Karaibskim, gdzie czekają na nas białe, piaszczyste plaże jak z pocztówki, muzyka calypso, kołyszące się leniwie palmy i drinki z kolorowymi parasolkami. W czasie rejsu odwiedzimy aż 6 karaibskich wysp, będzie to więc prawdziwa tropikalna odyseja. To wszystko oczywiście w towarzystwie wspaniałego polskojęzycznego pilota Albatros Travel, który przybliży nam kolonialną historię odwiedzanych miejsc!
-
Typ Rejsy wycieczkowe
-
Pilot Polski
-
Wiza Nie
-
Szczepienia Nie
-
Waluta USD
- Dzień 1
- Przelot Warszawa – Miami. Zakwaterowanie w hotelu przy plaży Miami Beach
- Dzień 2
- Miami Beach i wejście na pokład statku
- Dzień 3
- Rejs w kierunku Karaibów. Czas na relaks na pokładzie statku
- Dzień 4
- Puerto Plata, Dominikana. Dzień w raju
- Dzień 5
- Charlotte Amalie, St. Thomas. Wycieczka po wyspie i spacer po mieście Charlotte Amalie
- Dzień 6
- Saint John, Antigua, Wycieczka na plażę z przewodnikiem
- Dzień 7
- Philipsburg, St. Martin. Spacer z przewodnikiem po mieście
- Dzień 8
- San Juan, Portoryko. Spacer z przewodnikiem po starym mieście
- Dzień 9
- Rejs w kierunku Bahamów. Czas wolny na pokładzie
- Dzień 10
- Great Stirrup Cay, Bahamy. Relaksujący dzień na plaży
- Dzień 11
- Miami oraz przejazd na lotnisko
- Dzień 12
- Powrót do Warszawy
Norwegian Sky
Norwegian Sky to elegancki statek wycieczkowy należących do towarzystwa żeglugowego Norwegian Cruise Line, który zabiera na pokład około 2000 pasażerów. Statek odbył swój pierwszy rejs w 1999 roku, a w 2019 r. przeszedł gruntowny remont. Na pokładzie tego eleganckiego statku znajdują się m.in. ładne i przestronne kabiny, strefa basenów, spa, centrum fitness, kasyno oraz duży wybór restauracji i barów.
Więcej o statku: https://www.ncl.com/fr/en/cruise-ship/sky
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Z Warszawy polecimy do Miami, położonego w słonecznym stanie Floryda. Po wylądowaniu i odebraniu bagaży udamy się do naszego hotelu, który znajduje się w pobliżu plaży Miami Beach.
Dziś udamy się na wycieczkę po Miami, zobaczymy między innymi piękne budynki w stylu art deco oraz słynną nadmorską promenadę Ocean Drive, gdzie zarówno turyści, jak i miejscowi spacerują wzdłuż morza spotykając się w kawiarniach i restauracjach. Nacieszymy się atmosferą największego miasta Florydy, a następnie skierujemy się do portu, gdzie oczekiwać będzie nasz statek Norwegian Sky. Po odpłynięciu od brzegu zobaczymy Wyspę Fishera - niewielką wyspę sąsiadującą z Miami Beach, na której mieszka około 500 najbogatszych ludzi w USA. Jak obliczył magazyn Forbes, każdy z nich zarabia ponad 57 milionów USD rocznie!
Nasz polskojęzyczny pilot zajmie się organizacją wycieczki od momentu spotkania na lotnisku w Warszawie oraz odpowie na wszelkie praktyczne pytania. Poinformuje również o wielu opcjach, z których można będzie skorzystać na pokładzie statku. Jedno możemy obiecać: na pewno nie będziecie się Państwo nudzić! Wieczorem, podczas gdy statek oddala się od Florydy, my zjemy pierwszą wspólną kolację.
Dzień na morzu to idealny sposób na rozpoczęcie rejsu. Podczas gdy statek płynie w kierunku Karaibów, mamy czas aby zrelaksować się na leżaku i cieszyć widokiem bezkresu oceanu, poczytać dobrą książkę, skorzystać z wielu różnych opcji rozrywki na statku lub udać się do restauracji i barów, w których można napić się dobrego wina, koktajlu lub filiżanki kawy. Na pokładzie znajduje się również przytulna biblioteka z dużym wyborem gier planszowych, teatr, kasyno, centrum fitness i spa, gdzie profesjonalny personel porozpieszcza nas różnymi zabiegami (rezerwacja zabiegów i płatność bezpośrednio na pokładzie). Nasz pilot regularnie będzie informować o wszystkich możliwościach spędzenia wolnego czasu na statku i będzie odpowiedzialny za organizację wspólnych spotkań integracyjnych oraz informacyjnych dla klientów Albatros Travel.
Statek wycieczkowy dotrze dziś na wyspę Hispaniola, której większość zajmuje Republika Dominikany. Mniejsza, zachodnia część wyspy to Haiti. Udajemy się na teren portu nad zatoką Amber Cove znajdujący się na północnym wybrzeżu Dominikany. Został on zbudowany dopiero w 2015 roku, a jego wygląd to swego rodzaju hołd dla architektury kolonialnej, z której słynie wyspa. Są tu restauracje, bary i sklepy, a okolica zwana „bursztynowym wybrzeżem” jest znana obfitości występujących to złóż bursztynu, który rozsławił ten obszar.
Oprócz złotych piaszczystych plaż i imponujących klifów, pobliskie miasteczko Puerto Plata jest jednym z najstarszych na Karaibach, założonym na początku XVI wieku. Inną opcją wycieczki jest miasto Santiago de los Caballeros, powszchenie znane jako Santiago, założone w 1495 roku podczas pierwszej fali kolonizacji Nowego Świata. Znajduje się ono około 1 godziny jazdy od portu. Jest to drugie co do wielkości miasto na Dominikanie, gdzie możemy zobaczyć ciekawe muzea, zabytkowe budynki oraz fabryki cygar i rumu.
Jeśli większość grupy zdecyduje się na wycieczkę do Santiago to oczywiście polski pilot będzie wtedy Państwu towarzyszyć (opłaty za transport i wstęp nie są wliczone w cenę). Można też spędzić dzień relaksując się na plaży.
Dziś dopłyniemy do wyspy St. Thomas. Wyspa wchodzi w skład amerykańskich Wysp Dziewiczych: czyli Saint Croix, St. Thomas i St. John obejmujących łącznie 52 km². Niewiele, ale za to każdy centymetr kwadratowy zachwyca wyjątkowym urokiem. W planach mamy półdniową wycieczkę do stolicy wyspy Charlotte Amalie i jej okolic. Zaczniemy od przejażdżki safari busami i podziwiania zielonych gór wyspy oraz pięknego wybrzeża z urokliwymi, klasycznymi wręcz karaibskimi plażami i lazurowym morzem. Zobaczymy również sławny i niezwykle imponujący punkt widokowy - Drake’s Seat, nazwany tak na pamiątkę angielskiego pirata Sir Francis Drake. Po dojechaniu do Charlotte Amalie, przespacerujemy się po mieście i zobaczymy wiele zabytkowych budynków. Miasto początkowo nazywało się Taphus, co w języku niderlandzkim oznacza zajazd, ale później zostało nazwane Charlotte Amalie na cześć żony duńskiego króla Christiana V. Ten egzotyczny zakątek, będący rajem na ziemi został umieszczony przez National Geographic na liście najlepszych na świecie miejsc do uprawiania żeglarstwa, nurkowania i wędkowania.
Charlotte Amalie zbudowane jest na czterech wzgórzach. Boczne uliczki wiją się i pną w górę w formie długich ciągów schodów. Najsłynniejsze schody to The 99 Step, będące jednym z najbardziej rozpoznawalnych punktów orientacyjnych w St. Thomas, chociaż jak się okazało liczą 103 stopnie a nie 99.
Turyści, którzy wejdą na szczyt tych schodów znajdą się u podnóża kolejnych schodów prowadzących do Zamku Czarnobrodego, jednego z trzech narodowych zabytków na wyspie.
Nasz spacer po mieście rozpoczniemy od najstarszego budynku na wyspie, czerwonego Fortu Christian. Oprócz tego, że był miejską fortecą, służył także jako kościół, więzienie, gmach sądu, rezydencja gubernatora i remiza strażacka. Obesnie fort został przekształcony w muzeum,. Przed fortem, idąc w dół w kierunku fosy, znajdują się dawne koszary żandarmerii zbudowane w 1874 roku, które są doskonałym przykładem architektury kolonialnej, a od niedawna pełnią również funkcję gmachu senatu. Na placu przed tym budynkiem 31 marca 1917 roku odbyło się przekazanie wysp spod władzy Danii (trwała ona w latach 1754-1917 ) pod panowanie Stanów Zjednoczonych. Ten dzień, Transfer Day, jest teraz lokalnym świętem narodowym. Duńczycy sprzedali wyspę Amerykanom za 25 mln dolarów. Na wschód od fortu znajduje się Ogród Emancypacji (Park Wolności), a za nim stary, zabytkowy Grand Hotel z 1840 roku.
Następnie zobaczymy jeszcze neoklasycystyczny Government House, Frederikskirken, 99 schodów i Crown House.
Przejdziemy się również główną ulicą miasta Dronningens Gade, która biegnie równolegle do nabrzeża. Pomiędzy nabrzeżem a Dronningens Gade, która dziś nosi nazwę Main Street, znajdują się stare domy towarowe i sklepy. Większość z nich zajmuje tylko jedno piętro i jest podzielona na duże sale sklepione kolebkowo. Po spacerze po mieście będzie czas wolny na dalsze odkrywanie miasta na własną rękę. Następnie udamy się na nasz statek.
Dziś dopłyniemy do Saint John - stolicy Antigui. Krzysztof Kolumb dotarł do tej wyspy podczas swojej drugiej wyprawy w 1493 roku i nazwał wyspę na cześć patronki Sewilli - Santa Maria la Antigua,. W 1632 r. na wyspę przybyła grupa Anglików z sąsiedniej wyspy St. Kitt, którzy postanowili się tutaj osiedlić i zbudowali swoją osadę. Zapoczątkowali oni na wyspie produkcję cukru z trzciny cukrowej, która zaczęła się bardzo szybko rozwijać i wkrótce na wyspie działało już ponad 150 tłoczni cukru.
W późniejszych latach wyspa stała się ważnym miejsce dla kolonii karaibskich i często była nazywana „Bramą do Karaibów”. W stolicy St. John można podziwiać piękne, odrestaurowane zabytkowe budynki oraz przede wszystkim Katedrę Św. Jana, której wieże dominują w panoramie miasta. Domy mieszkalne są pomalowane w niezwykle soczystych kolorach, a samo miasto jest doskonałym miejscem na smaczny posiłek i buszowanie po sklepach, gdzie ceny są bardzo przystępne.
Jednym z ciekawszych miejsce na wyspie jest English Harbour (angielski port), jeden z najważniejszych portów na Antigui, wybudowany przez Anglików na południowym krańcu wyspy. W XVII i XVIII wieku port był bazą angielskiej marynarki wojennej na Karaibach. Mówi się, że lord Horatio Nelson odwiedzał to miejsce kilka razy. Znajdują się tu imponujące zabudowania, a sam port był idealny dla brytyjskiej marynarki wojennej. Zatoka jest osłonięta przed huraganami, a jedyne wejście do portu to wąskie przejście między dwoma cyplami, które oczywiście w tamtych czasach były pilnie strzeżone. Również historyczne zabudowania stoczni Nelson's Dockyard wybudowanej w 1745 r., które znajdują się w pobliżu angielskiego portu, są dziś pięknie odrestaurowane i stały się popularnym celem wycieczek. Cały ten obszar ze starą stocznią i portem marynarki wojennej do dziś zachował swoją funkcję i obecnie jest przystanią dla dużych prywatnych jachtów.
Wycieczkę do English Harbour można zakupić bezpośrednio na statku lub w porcie.
Antigua ma łącznie 365 plaż – po jednej na każdy dzień w roku. Osoby chcące spędzić dzień na jednej z tych plaż mogą się tam wybrać z polskim przewodnikiem (transfer na plażę to dodatkowy koszt ok. 30USD/osoba)
St. Martin zwany też St. Maarten to najmniejszy kawałek ziemi na świecie podzielony między dwa narody. Wchodzi w skład Archipelagu Małych Antyli. Powierzchnia wyspy wynosi 87 km². Południowa część od 2010 stanowi terytorium autonomiczne Holandii, północna część należy do Francji jako jej wspólnota zamorska. To jedyne miejsce na świecie, gdzie Francja graniczy z terytorium Holandii, a oba kraje odcisnęły swoje piętno na charakterze wyspy.
Legenda głosi, że Krzysztof Kolumb przepłynął obok wyspy 11 listopada 1493 roku, w dzień św. Marcina, dlatego postanowiono nazwać wyspę imieniem tego świętego. Jednak Europejczycy osiedlili się na wyspie dopiero w 1631 roku. Głównie byli zainteresowani występującymi tutaj jeziorami z wodą o dużej zawartości soli, która niegdyś była cennym surowcem i wykorzystywana np. do konserwacji żywności. Na wyspę przybyli zarówno Holendrzy, jak i Francuzi. Holendrzy osiedlili się w południowej części wyspy, a Francuzi w północnej, życie w zgodzie nie trwało jednak długo. Wyspa przechodziła z rąk do rąk i dopiero w 1817 roku nastąpił całkowity rozejm.
Nasz statek zacumuje w Philipsburgu po holenderskiej stronie wyspy. Będzie możliwość zapisania się na rejs statkiem wokół wyspy (rezerwacja i płatność bezpośrednio na statku). Można również udać się wraz z naszym pilotem na spacer po Philipsburgu.
Bez wątpienia w kilku miejscach na wyspie wciąż można zobaczyć wielkie zniszczenia, jakie pod koniec 2017 roku spowodował huragan Irma. Huragan spowodował zamknięcie wyspy dla turystyki na kilkanaście miesięcy, ponieważ większa część wyspy, wraz z lotniskiem, została praktycznie zrównana z ziemią, a odbudowa zajęła blisko 2 lata.
Po wpłynięciu do portu, pilot zorganizuje dla chętnych krótki spacer po uroczym starym mieście stolicy Portoryko - San Juan (transport z / na statek nie jest wliczony w cenę). Klimatyczna starówka to ponad 500 lat kolonialnej historii, która charakteryzuje się wąskimi brukowanymi uliczkami, kolorowymi domami z pięknymi balkonami, małymi przytulnymi placami i bogactwem kościołów. Najstarsza część San Juan jest otoczona potężnymi murami miejskimi, wewnątrz których znajduje się sporo zabytków opowiadających o ekscytującej historii San Juan jako jednego z głównych miast kolonizacji kontynentu amerykańskiego.
Większość El Viejo (starej dzielnicy) San Juan jest niezwykle dobrze zachowana, a kilka zabytków zostało wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, w tym imponująca i dobrze zachowana twierdza San Felipe del Morro. Historia miasta zaczęła się w roku 1508, kiedy Juan Ponce de León, uczestniczący w drugiej wyprawie Kolumba, założył fort Caparra (dziś Pueblo Viejo), na zachód od obecnej aglomeracji. Rok później, osada ta została porzucona i utworzono nową pod nazwą Puerto Rico, co znaczy „bogaty port”. W roku 1521, nazwę miejscowości zmieniono na San Juan Bautista de Puerto Rico (od Jana Chrzciciela) i od tego czasu miasto szybko się rozrastało ze względu na swoje położenie, jako jeden z pierwszych przystanków dla wielu nowo przybyłych do „ Nowego Świata” hiszpańskich odkrywców, poszukiwaczy przygód, misjonarzy i konkwistadorów.
Jako jedno z pierwszych i największych miast portowych na Karaibach, San Juan stało się łakomym kąskiem dla wszystkich potęg kolonialnych. W szczególności Anglicy, mając nadzieję na rozszerzenie swojego terytorium, kilkakrotnie próbowali zaatakować i zająć San Juan. W 1595 r. swoich sił spróbował słynny korsarz i kapitan Sir Francis Drake, dla Anglików bohater marynarki wojennej a dla Hiszpanów zwykły pirat. Zamiast tryumfu atak ten kosztował jednak Drake'a życie. Następnie zarówno Holendrzy, jak i jeszcze inni Anglicy próbowali wielokrotnie zdobyć San Juan, ale jego waleczni obrońcy i potężne fortyfikacje za każdym razem zmuszały napastników do odwrotu. Dopiero w 1898 roku podczas wojny hiszpańsko-amerykańskiej San Juan uległo wrogom. I chociaż mieszkańcy nigdy nie pozwolili obcym siłom zająć miasta, to jednak po ciężkich bombardowaniach miasta i zejściu na ląd amerykańskich wojsk w południowo-zachodnim Portoryko, miejscowi obrońcy poddali się. Następnie wraz z traktatem paryskim podpisanym w tym samym roku, Portoryko stało się częścią szybko rozwijających się Stanów Zjednoczonych. Z tego też powodu San Juan można dziś nazwać najstarszym miastem Stanów Zjednoczonych. Po spacerze będzie czas na samodzielne odkrywanie miasta i wypicie kawy na jednym z miejskich placów oraz obserwację lokalnego życia i rozkoszowanie się karaibską atmosferą.
Wiosną 2021 w Portoryko przeprowadzono referendum, w którym mieszkańcy wyspy wyrazili chęć pełnego przyłączenia do Stanów Zjednoczonych. Ostateczną decyzję podejmie Kongres USA, ale całkiem prawdopodobne, że Portoryko może zostać 51. stanem USA.
Pobyt na statku to spora część naszej podróży, podczas której można cieszyć się pięknymi widokami, niespiesznym rytmem dnia oraz w ciszy i spokoju uporządkować wrażenia z podróży.
Można również zrelaksować się przy basenie, usiąść z książką na leżaku na pokładzie, poćwiczyć w siłowni czy skorzystać z wielu tematycznych restauracji. Na statku można też wziąć udział w wielu imprezach rozrywkowych i zobaczyć na przykład występ kabaretu, a następnie udać się do nocnego klubu.
Jednym słowem na nudę nie ma tu miejsca.
Great Stirrup to 108 hektarowa bezludna wyspa, która jest częścią Wysp Berry na Bahamach, znajduje się w północno-zachodniej części Bahamów. Wyspa oferuje białe plaże ocienione palmami i jest zamieszkania przez jaszczurki i wiele gatunków ptaków morskich, a w wodzie można zobaczyć mnóstwo kolorowych rybek, żółwi i koralowców. Na wyspę popłyniemy mniejszymi łodziami, a cały dzień można wykorzystać na spacer po wyspie, snorkling w czystej, turkusowej wodzie, opalanie lub wycieczkę zaproponowaną przez armatora ( dodatkowo płatna). Obiad serwowany będzie na lądzie.
Wyspa była odwiedzana przez rdzennych mieszkańców Karaibów lud Arawak zanim przybyli tu Hiszpanie w XV wieku. Jednak ze względu na skąpe zasoby słodkiej wody nigdy nie była zamieszkana na stałe. W 1977 roku Norwegian Cruise Line wydzierżawiło wyspę, aby zapewnić swoim gościom wypoczynek na karaibskiej plaży. I właśnie dzisiaj my z niego skorzystamy.
Wczesnym rankiem nasz fantastyczny statek dotrze do wybrzeża Florydy i zacumuje w Miami. Czas pożegnać się z załogą statku, która przez te wszystkie dni tak wspaniale o nas dbała. Przejedziemy na lotnisko i udamy się w drogę powrotną do Polski.
Do Warszawy przylecimy z walizką pełną cudownych wspomnień z egzotycznych Karaibów.
Informacja o cenie
- Dopłata do kabiny 1-osobowej
-
- Dopłata do wewnętrznej kabiny jednoosobowej, kat ID: 4 198 PLN
- Dopłata do zewnętrznej kabiny jednoosobowej z bulajem, kat OD: 5 898 PLN
- Dopłata do kabiny jednoosobowej z balkonem, kat BA: 14 598 PLN
- Podwyższenie standardu kabiny
-
Więcej informacji o typach dostępnych kabin znajduje się w części "Więcej o statku"
- Zewnętrzna kabina 2-osobowa z bulajem, kat. OD: 898 PLN/os
- Zewnętrzna kabina 2-osobowa z balkonem, kat. BA: 5 198 PLN/os
- Cena zawiera
-
- Opiekę polskiego pilota
- Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa – Miami - Warszawa, w obie strony z przesiadką
- Wycieczki i bilety wstepu wymienione w programie
- Transport autokarem z lotnisko – hotel - statek - lotnisko
- 1 noc w hotelu klasy turystycznej w Miami w pokoju 2-osobowym (ze śniadaniem)
- Zwiedzanie miasta Miami (dzień 2)
- Spotkania informacyjne z pilotem na pokładzie.
- 9 noclegów podczas rejsu statkiem Norwegian Sky w 2-osobowej kabinie wewnętrznej (kat. ID)
- Wycieczka i spacer po mieście na St. Thomas
- Spacery po miastach na St. Maarten i w San Juan w Portoryko
- Pełne wyżywienie na statku wycieczkowym
- Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Dopłaty za zmianę standardu kabiny
- Dopłaty do kabiny jednoosobowej
- Dodatkowe posiłki i napoje na lądzie
- Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (około 8 USD za osobę).
- Napiwków dla personelu statku ( około 16 USD za osobę / noc)
- Rejestracji w systemie ESTA (21 USD)
- Wydatków indywidualnych
- Wszystkiego, czego nie wymieniono w „Cena zawiera”
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje o podróży
Liczba uczestników
Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.
Kabiny
Na statku jest wiele rodzajów kabin – od przestronnych kabin wewnętrznych po wspaniałe apartamenty z własnym balkonem. Wspólne dla wszystkich kabin jest to, że mają łazienkę z prysznicem, dużą szafę i miejsce do siedzenia oraz 2 łóżka pojedyncze lub 1 podwójne. Dodatkowo wszystkie kabiny wyposażone są w lodówkę i suszarkę do włosów.
Kabina wewnętrzna ID
Kabina wewnętrzna na pokładzie 7. Kabiny wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Na wyposażeniu jest suszarka do włosów, klimatyzacja i łazienka z prysznicem
Kabina zewnętrzna z oknem OD
Kabina zewnętrzna z bulejem na pokładzie 4. Kabiny wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Na wyposażeniu jest suszarka do włosów, klimatyzacja i łazienka z prysznicem
Kabina z balkonem BA
Kabina zewnętrzna z prywatnym balkonem na pokładzie 9. Kabiny posiadają duże okna sięgające od podłogi do sufitu oraz są wyposażone w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko małżeńskie. Na wyposażeniu jest suszarka do włosów, klimatyzacja i łazienka z prysznicem
Wi-fi i internet w hotelu w USA
Wiele naszych hoteli oferuje bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi lub przewodowy dostęp do Internetu w pokojach, podobnie jak telewizor, w ramach pakietu usług dla gości.
Jednak połączenie i jego jakość mogą być niestabilne. Niektóre hotele oferują bezpłatny dostęp do sieci Wi-Fi w pokojach, inne w przestrzeniach ogólnodostępnych (meldując się w hotelu, zapytaj o dostęp do Internetu lub porozmawiaj o tym z przewodnikiem podróży). Czasem lepiej jest korzystać z usługi w przestrzeniach ogólnodostępnych, w których sygnał jest silniejszy, zamiast męczyć się ze słabym sygnałem w pokoju. Siła sygnału zależy często od odległości pokoju do najbliższego nadajnika Wi-Fi.
W niektórych hotelach pobierana jest opłata za korzystanie z przewodowego lub bezprzewodowego dostępu do Internetu. W takich przypadkach najczęściej jakość usługi jest wyższa.
Inną możliwością jest korzystanie z sieci Wi-Fi w znanych sieciach, jak np. Starbucks itp., które w większych miastach można znaleźć w pobliżu.
Wi-Fi w amerykańskich autobusach
Nie można liczyć na wi-fi w autobusach turystycznych ani w USA, ani na Karaibach, ponieważ jest to nadal stosunkowo rzadka usługa.
Wi-fi na pokładzie statku
Większość statków oferuje możliwość korzystania z Wi-Fi. Niektóre będą oferować Wi-Fi w kabinach, podczas gdy niektóre Wi-Fi ofertują wyłącznie w miejscach ogólnodostępnych jak na przykład lobby.
Odwołujemy się informacji zawartej już bezpośrednio na statku gdzie prezentowane są ostateczne rozwiązania i ceny. Pamiętaj też, że w większości miejsc w porcie zazwyczaj można znaleźć darmowe wi-fi.
Alternatywnie zalecamy użyć trybu offline i cieszyć się rajskimi wakacjami!
Śniadanie w hotelu w USA
Amerykańska kultura śniadaniowa jest stosunkowo uboga w porównaniu do polskiej. Śniadanie w większości standardowych hoteli w USA to tak zwane „śniadanie kontynentalne”, które zazwyczaj obejmuje kawę/herbatę, sok oraz tosty z masłem i dżemem.
Wycieczki – Półdniowe i całodniowe
W praktyce rozróżnia się wycieczki półdniowe i całodniowe. Wycieczka półdniowa zwykle odbywa się rano lub po południu i nie obejmuje posiłku. W ten sposób aby zdążyć na obiad lub kolację. Wycieczki trwają zazwyczaj 2-4 godziny. Całodniowa wycieczka trwa około 5-9 godzin i zwykle zawiera główny posiłek, który jednak nie zawsze musi być uwzględniony. Będzie to jednak zawsze podane w opisie wycieczki.
Wskazania czasu w programach rejsowych
Wskazania czasu w programie rejsu oraz wymienione przypłynięcia/ wypłynięcia do/z portów mogą ulec zmianie przez armatorów. Na ogół doświadczamy bardzo niewielu zmian w godzinach przypłynięcia/ wypłynięcia do/z portów, jednak należy wziąć pod uwagę, że niewielkie zmiany czasowe mogą występować, gdy jest na przykład silny wiatr. Zdecydowaliśmy się umieścić godziny wpłynięcia/ wypłynięcia ponieważ daje to obraz tego, ile czasu jesteśmy na morzu a ile mamy czas na miejscu.
Bagaż
Polecamy zabrać ze sobą mniejszy plecak lub torbę na codzienne wycieczki i dni spędzone na zwiedzaniu/ na plaży, podczas których dostęp do bagażu głównego często będzie dopiero wieczorem. Nie ma potrzeby zabierania ręczników.
Jeśli chcesz zamknąć swoją walizkę, użyj tzw. zamka TSA. The Transportation Security Administration to służby przeprowadzające kontrolę bagażu przed lotem do, z i przez USA. Dysponują one „kluczem głównym”, którym mogą otworzyć zamek TSA. W przypadku zamknięcia walizki innym zamkiem służby zastrzegają sobie prawo do ich zerwania – dotyczy to również zamków wbudowanych w walizce. Blokady TSA można kupić w większości sklepów z walizkami i podobnych, i są one dostępne zarówno w postaci kłódek, jak i taśm zabezpieczających do walizek.
Pogoda podczas rejsu
Najważniejszym zadaniem armatora jest dbanie o bezpieczeństwo Gości. Jeżeli warunki pogodowe i wiatrowe uniemożliwiają dokowanie w zaplanowanym miejscu, może zajść konieczność zmiany trasy statku. Na szczęście zdarza się to niezmiernie rzadko. Kiedy tak się stanie, zwykle będzie to miejsce, w którym Goście zostaną przetransportowani na brzeg mniejszymi łodziami ale może się również zdarzyć, że pogoda na to będzie zbyt zła i Goście nie będą mieć możliwości zejścia na ląd. Pogoda i silny wiatr mogą również oznaczać opóźnienia w mniejszym lub większym stopniu i armator może zostać zmuszony aby przykładowo skrócić pobyt w miejscu docelowym.
Wszelkie zmiany w rozkładzie rejsów nie będą rekompensowane.
Więcej informacji o miejscach docelowych
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o klimacie, pogodzie, różnicach czasowych, wskazówkach i sprawdzić, czy potrzebujesz wizy lub szczepienia, przeczytaj więcej poniżej.
https://www.albatros.pl/kierunki-podrozy/karaiby
Przed wyjazdem
Paszport
Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu. Dzieci – niezależnie od wieku – muszą mieć swój własny paszport. Dane paszportowe należy wysłać do Albatros Travel w ciągu 14 dni od dokonania rezerwacji poprzez system www.albatros.pl/paszport.
Należy pamiętać, że imię i nazwisko na bilecie lotniczym musi być w 100% zgodne z imieniem i nazwiskiem w paszporcie. Konsekwencją błędnych danych może być w najgorszym przypadku odmowa wjazdu do Stanów Zjednoczonych i konieczność powrotu do domu na własny koszt.
ESTA - zezwolenie na wjazd do USA
Od 11.11.2019 r obywatele polscy podróżujący do USA w celach turystycznych i biznesowych na okres do 90 dni nie są objęci obowiązkiem wizowym. Powinni jednak przed podróżą ubiegać się o autoryzację za pośrednictwem Elektronicznego Systemu Autoryzacji Podróży (ESTA). Proces rejestracji w systemie ESTA oraz ważne informacje znajdują się na stronie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Rejestracja w systemie ESTA to koszt 21 USD (płatne kartą kredytową) a standardowy czas oczekiwania na zatwierdzenie wniosku to 72 godziny.
Zgoda w systemie ESTA wydawana jest na dwa lata. W tym czasie można odwiedzać USA wielokrotnie, ale żaden pobyt nie może przekroczyć 90 dni.
Podróżni z już otrzymaną wizą nie muszą ubiegać się o autoryzację ESTA i mogą dalej z niej korzystać.
Zniesienie obowiązku wizowego do USA dla Polaków nie dotyczy wszystkich. Na mocy amerykańskich przepisów, nie mogą z niego korzystać osoby, które po 1 marca 2011 r. były w Iranie, Iraku, Jemenie, Korei Północnej Libii, Somalii, Sudanie lub Syrii. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Formalności wizowe przy takiej procedurze mogą trwać kilka tygodni, należy więc zadbać o nie odpowiednio wcześniej.
Informacje na temat obowiązujących przepisów wjazdowych, Polacy oraz obywatele innych państw, uzyskają kontaktując się z Ambasadą USA w Polsce tel. +48 22 504 20 00 lub naszym biurem partnerskim 2 Ways www.wizaserwis.pl.
Każdy uczestnik wycieczki powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy
Sprzęt elektroniczny w bagażu podręcznym
Wymogi bezpieczeństwa podczas lotów do USA
Amerykańskie władze zaostrzyły wymogi bezpieczeństwa w zakresie lotów do USA. Wszelki sprzęt elektroniczny wnoszony w bagażu podręcznym na pokład samolotu (telefony komórkowe, tablety, iPady, laptopy itp.) należy na żądanie włączyć podczas kontroli bezpieczeństwa. Oznacza to, że musisz dopilnować, by bateria była w pełni naładowana po przybyciu na lotnisko.
Jeśli niemożliwe jest włączenie przyniesionego sprzętu, nie można go zabrać na pokład samolotu, lecz należy go pozostawić w punkcie kontroli bezpieczeństwa. Ta nowa zasada związana jest z obawą władz dotyczącą możliwości wykorzystania urządzeń elektronicznych do działań terrorystycznych.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie wszystkich linii lotniczych, poniżej British Airways: http://www.britishairways.com/travel/flightops/public/en_no?p_faqid=5047&source=hp_disruption_banner
Z ręką na sercu
Karaibska mentalność
Istnieje wyrażenie zwane „mentalnością latynoską, mentalnością karaibską”, które zasadniczo obejmuje zrelaksowane podejście lokalnych mieszkańców do życia i codziennego życia. Jako Europejczycy powinniśmy zatem być przygotowani na to, że sprawy potoczą się w innym, wolniejszym tempie niż jesteśmy przyzwyczajeni. Można to zaobserwować np. w restauracjach, czy nawet 5* hotelach – trzeba uzbroić się po prostu w cierpliwość. Powolną obsługę przypisujemy bardziej lokalnej mentalności i kulturze niż temu, że jest to wyraz obojętności.
Śniadania
Śniadanie w większości standardowych hoteli w Kanadzie i USA to tak zwane „śniadanie kontynentalne”, co zwykle oznacza kawę/herbatę, sok i tosty z masłem i dżemem. Często zdarza się, że hotele w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych jedzą tylko śniadanie na wynos (w pudełku).
Ogólne zasady podróży
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.
Albatros Oceny gości
Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark