Odpowiedzialność w turystyce
Każda nowa wycieczka jest sumą wielu kompromisów. Najprościej byłoby powiedzieć, że szukamy najlepszych zielonych i zrównoważonych rozwiązań, ale nie byłoby to w pełni zgodne z prawdą. Jest jeszcze wiele innych warunków do spełnienia. Wycieczka musi mieć jakąś treść, pewien stopień komfortu, a jej cena musi być proporcjonalna do jakości. Nie możemy zatem wybrać przyjaznego środowisku połączenia lotniczego, jeśli wiązałoby się to z 8 godzinami czekania na lotnisku lub znacznym wzrostem ceny. Cały czas wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i sprawdzamy, za co są gotowi zapłacić.
Koncentrujemy się na tym, co może przynieść realną zmianę. Wiele z naszych inicjatyw pozostaje więc niewidoczna dla podróżnych. Chodzi bowiem o porządek u siebie, a potem również o porządek u poddostawców. Współpracujemy z nimi bardzo blisko i uzgadniamy np. warunki pracy dla zatrudnianych, godną płacę, działalność wolną od korupcji, inicjatywy wokół ochrony przyrody np. niekorzystanie z plastiku, recycling, wybór bardziej przyjaznych dla środowiska form transportu tj. pociągiem, pomoc społeczną, popularyzację wiedzy dot. środowiska naturalnego oraz dialog międzykulturowy.
Mimo że nasi partnerzy są bardzo kompetentni, a nasi przewodnicy i współpracownicy są dobrze wykształceni i zaangażowani, nie zawsze współpraca dobrze się układa, bo świat, w którym żyjemy jest niezwykle skomplikowany, a pojawiające się pytania bywają złożone. Dlatego jesteśmy wdzięczni podróżnym za dzielenie się z nami swoimi obserwacjami i za wszelkie rady.
Ostatnimi laty sporo uwagi poświęcaliśmy zwierzętom. Zrezygnowaliśmy ze wszystkich atrakcji, w których zwierzęta były źle traktowane, nawet jeśli należały one do lokalnej tradycji. W zamian wspieramy wszelkie alternatywy, byle zwierzętom nie działa się krzywda.
Współpracujemy z organizacją World Animal Protection w celu lepszego traktowania zwierząt w turystyce. Nasze firmowe koszulki polo zostały wyprodukowane przez firmę Neutral, która przestrzega zasad ekologii i sprawiedliwego handlu. Członkostwo w inicjatywie ONZ Global Compact zobowiązuje nas do corocznego przesyłania raportu o naszych działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (od ang. CSR: corporate social responsibility). Jesteśmy w ciągłym ruchu i stale próbujemy się doskonalić w zgodzie ze zmieniającymi się warunkami.
Poniżej można przeczytać więcej o naszych wycieczkach organizowanych z sercem, z głową i z dobrym nastawieniem.