Morska ekspedycja na Antarktydę

group-tour
Wycieczki objazdowe z polskim pilotem

Weź udział w wyjątkowej wyprawie morskiej na pokładzie nowoczesnego statku ekspedycyjnego Ocean Albatros i zobacz najbardziej niedostępne miejsca na Ziemi

 

Dołącz do naszej wyjątkowej wyprawy na Siódmy Kontynent i Morze Weddella. Podczas tego pełnego wrażeń rejsu ekspedycyjnego zobaczymy zwierzęta żyjące w tych lodowatych wodach jak pingwiny, foki czy walenie, zapierające dech w piersiach górskie krajobrazy i gigantyczne góry lodowe.

Zapraszamy na pokład naszego specjalnie zaprojektowanego statku ekspedycyjnego Ocean Albatros przystosowanego do rejsów po lodowych krainach, aby dotrzeć do najdalszych krańców globu. Nasza wyprawa daje możliwość przyjrzenia się z bliska dzikiej naturze, dzięki zespołowi doświadczonych przewodników ekspedycyjnych oraz łodziom desantowym Zodiac, które umożliwią nam zejścia na ląd np. na Półwysep Antarktyczny.

Po ekscytujących dniach w Buenos Aires wyruszymy do najbardziej wysuniętego na południe miasta Argentyny, Ushuaia, skąd na pokładzie statku Ocean Albatros przeprawimy się przez Cieśninę Drake'a i dalej w kierunku Szetlandów Południowych. Unikalna konstrukcja X-Bow naszego statku ekspedycyjnego zapewnia wyjątkową stabilność na morzu i zapewnia płynniejszą podróż przez jedne z najbardziej wymagających wód na świecie, a prędkość osiągana przez statek pozwala nam maksymalnie wykorzystać czas spędzony na Antarktydzie, oferując niezapomniane przeżycia. 
Z Szetlandów Południowych płyniemy dalej na południe, zagłębiając się w fiordy i zatoki Półwyspu Antarktycznego, mijając słynną Cieśninę Gerlache’a, gdzie błyszczące lodowe klify i strome szczyty górskie wznoszą się bezpośrednio z lodowatej wody. Góry lodowe, lodowce, wzgórza i surowe, pokryte śniegiem tereny kształtują ten dziki, piękny i obcy krajobraz. Stąd wyruszymy w kierunku Cieśniny Antarktycznej i wypełnionego lodem Morza Weddella, rozległego, pokrytego lodem pustkowia, które pokonało wiele z pierwszych wypraw antarktycznych. Podczas żadnej innej podróży nie doświadczysz tak nietkniętej przyrody i różnorodnego życia zwierząt.
Warto zarezerwować miejsce na tę niesamowitą wycieczkę z dużym wyprzedzeniem, ponieważ ta wyjątkowa wyprawa odbywa się tylko raz w roku.

Polski pilot towarzyszy grupie min. 15 osób.

 

Kliknij i powiększ mapę
  • Typ Rejsy ekspedycyjne

  • Pilot Polski (przy grupie pow. 15 osób)

  • Wiza Nie

  • Szczepienia Tak

  • Waluta Peso argentyńskie

Program wycieczki 17 dni
Dzień 1
Wylot z Warszawy
Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja
Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, zakwaterowanie w hotelu, zwiedzanie miasta
Dzień 4
Ushuaia. Narodowy Park Tierra del Fuego, wejście na pokład statku
Dzień 5–6
W drodze na Antarktydę. Kanał Beagle’a i Cieśnina Drake’a
Dzień 7–9
Cieśnina Antarktyczna i Morze Weddella
Dzień 10–11
Półwysep Antarktyczny
Dzień 12
Szetlandy Południowe
Dzień 13–14
Cieśnina Drake’a. Powrót do Ushuaia w Argentynie
Dzień 15
Ushuaia - samolotem do Buenos Aires, kolacja z degustacją wina i pokazem tanga
Dzień 16
Wylot z Buenos Aires do Warszawy
Dzień 17
Przylot do Warszawy

Ocean Albatros

Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.

Zdjęcia

Kliknij zdjęcie, aby je powiększyć

Daty wyjazdu

Terminy Długość pobytu Cena Lotnisko wylotu Uwaga
54 998,–
Warszawa
Kliknij datę, aby zobaczyć program tej wycieczki

Program wycieczki

Pobierz pełen program Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.

Dzień 1
Wylot z Warszawy

Wylecimy z lotniska w Warszawie do Buenos Aires z przesiadką w jednym z europejskich miast.

(Uwaga: W zależności od trasy i godzin przelotu, w niektórych terminach może się zdarzyć, że do Buenos Aires dotrzemy już późnym wieczorem pierwszego dnia. W takim przypadku udamy się bezpośrednio na nocleg do hotelu, by następnego dnia rozpocząć zaplanowany program zwiedzania)

Dzień 2
Buenos Aires. Zwiedzanie miasta i kolacja

Nad ranem przylecimy do Buenos Aires. Z lotniska pojedziemy bezpośrednio do hotelu na krótki odpoczynek. Po południu udamy się na zwiedzanie eleganckiego i historycznego miasta Buenos Aires, o którym czasem mówi się, że jest Paryżem Ameryki Południowej.

Spacer potrwa około 3 godzin i obejmie najbardziej interesujące zabytki Buenos Aires. Zaczniemy na Plaza de Mayo, przed różowym pałacem prezydenckim, gdzie poczuć można tchnienie historii. Z balkonu tego pałacu Eva Perón – powszechnie znana jako Evita – przemawiała do popierającej ją ubogiej ludności. Na Plaza de Mayo spotykała się grupa matek, których dzieci zniknęły w trakcie rządów wojskowej junty. Znane były jako “Las Madres de Plaza de Mayo” i w latach 1977-2006 regularnie raz w tygodniu zbierały się na placu, żeby dowiedzieć się prawdy o swoich zaginionych krewnych.

Odwiedzimy również najbardziej czarującą i kolorową dzielnicę, La Boca, która jest jedną z najstarszych w mieście. W XIX wieku zamieszkały tu tysiące włoskich i hiszpańskich imigrantów, którzy szukali szczęścia w stolicy Argentyny. Ulica El Caminito słynie ze swoich kolorowych domów. Tutaj właśnie w robotniczej części dzielnicy powstał klub sportowy Boca Juniors. Mimo że przez lata grało w nim wielu sławnych argentyńskich piłkarzy, to znany jest głównie dzięki zmarłemu niedwno Diego Maradonie, narodowemu bohaterowi, który zaczynał tu swoją karierę, a potem rozsławił klub na cały świat. Droga wiedzie nas dalej do kolejnej dzielnicy, do Palermo – to z kolei zielone płuca miasta – można nacieszyć się tu pięknym, wspaniałym parkiem, a oprócz tego zobaczyć pomniki, które przybliżą nam barwną historię kraju. Kolejną dzielnicą na naszej drodze jest Recoleta, uważana za najmodniejszą do zamieszkania, z eleganckimi domami inspirowanymi stylem francuskim. Również w Recolecie znajdziemy cmentarz z grobowcami wszystkich najważniejszych dla tego miasta rodzin, łącznie z grobem Evy Perón, którą pochowano w rodzinnym grobowcu rodu Duarte.

Wieczorem powitalna kolacja i okazja do spróbowania dobrych lokalnych win.

Dzień 3
Buenos Aires – Ushuaia, zakwaterowanie w hotelu, zwiedzanie miasta

Z samego rana polecimy do Ushuaia, które Argentyna promuje jako najbardziej wysunięte na południe miasto na świecie. Już parę lat temu przestało to być prawdą od kiedy na południu, po chilijskiej stronie Kanału Beagle, osada Puerto Williams z zaledwie kilkoma domami rozrosła się i zmieniła się w miasto z ponad 1.000 mieszkańców. Przez ostatnie lata również Ushuaia znacznie się zwiekszyła i ma teraz ok. 57 000 mieszkańców. Krajobrazem przypomina północną Norwegię z zaśnieżonymi szczytami gór i stromymi zboczami, które schodzą prosto do lodowatego oceanu.

Po przybyciu do Ushuaia zwiedzimy miasto, m. in. zobaczymy piękną panoramę Zatoki Ushuaia oraz Kanału Beagle. Na głównej ulicy miasta, Avanida San Martin, znajdziemy sklepy, historyczne budynki, jak również stary dom pionierów oraz więzienie, które przekształcono w muzeum. Po obejrzeniu miasta, pojedziemy do naszego hotelu, w którym spędzimy jedną noc.

Program zwiedzania zostanie dostosowany do godzin przelotu z Buenos Aires.

Dzień 4
Ushuaia. Narodowy Park Tierra del Fuego, wejście na pokład statku

Po śniadaniu udamy się na wycieczkę do Narodowego Parku Tierra de Fuego, który znajduje się na terenie Ziemi Ognistej. Jest tam fantastyczna, zapierająca dech w piersiach przyroda: wodospady, góry oraz dużo lasów. Park zamieszkuje 20 rodzajów ssaków oraz 90 gatunków ptaków. Ornitologów amatorów ucieszy na pewno widok gęsi Magellana oraz ogromnego kondora andyjskiego, którego można czasem zobaczyć, jak krąży nad górami.

Około południa pojedziemy do portu w Ushuaia, gdzie będzie już na nas czekał  statek Ocean Albatros. Po wejściu na pokład i poznaniu zasad bezpieczeństwa, obierzemy kurs na biały, siódmy kontynent.

Dzień 5–6
W drodze na Antarktydę. Kanał Beagle’a i Cieśnina Drake’a

W nocy przepłyniemy przez Kanał Beagle’a i wpłyniemy do Cieśniny Drake’a. Kanał Beagle jest o tej porze roku niezwykle piękny. Z obu stron otaczają nas góry pokryte zimowym śniegiem. Po północnej stronie znajduje się argentyńska Tierra del Fuego, a po południowej stronie chilijska wyspa Isla Navarino.

Wczesnym rankiem drugiego dnia rejsu dotrzemy do sławnej Cieśniny Drake’a. W Cieśninie Drake’a zimna woda z Antarktyki spotyka się z ciepłymi wodami Oceanu Atlantyckiego. W wodzie morskiej jest dużo składników odżywczych, dlatego w oddali można dojrzeć różne rodzaje wielorybów np. orki, walenie południowe i czarno-białe delfiny krzyżowate. Zobaczymy również ciekawe ptaki morskie. Cieśnina Drake’a uważana była kiedyś za diabelską bramę między znanym a nieznanym, za nieprzekraczalną barierę, przy której czekało spotkanie z pierwszymi górami lodowymi. Jest to jeden z najbardziej niespokojnych akwenów z częstymi burzami i wysokimi falami. Można cały dzień stać na mostku, cieszyć się świeżymi podmuchami wiatru i obserwować ptaki i wieloryby. Najlepszym miejscem do obserwacji dużych, morskich ptaków jest rufa, za którą zbierają się bardzo licznie, by wykorzystać różnice wiatru między nawietrzną a zawietrzną stroną. Dla nas będzie to dobry moment, żeby przygotować się do spotkania z Antarktyką. Posłuchamy jak zachować się na lądzie, gdy np. nagle znajdziemy się w samym środku kolonii pingwinów.

Profesjonalny fotograf podpowie nam też, jak najlepiej uwiecznić krajobrazy na zdjęciach.

Dzień 7–9
Cieśnina Antarktyczna i Morze Weddella

W najbliższych dniach nasza podróż zaprowadzi nas do fascynującego regionu położonego na północno-wschodnim krańcu kontynentu – Cieśniny Antarktycznej, będącej bramą do Morza Weddella. Obszar ten, co może być mylące, został tak nazwany na cześć szwedzkiego statku Antarctic, który po raz pierwszy dotarł tutaj w 1902 roku. Mimo swojego położenia, w Cieśninie Antarktycznej panują surowe warunki klimatyczne z powodu wiatrów i prądów morskich z Morza Weddella. Region ten oferuje jedne z najbardziej imponujących krajobrazów Antarktydy – od dużych kolonii pingwinów Adeli w Hope Bay i na Wyspie Diabła po spektakularne wulkaniczne klify w Brown Bluff.

Kontynuując podróż na południe w kierunku Morza Weddella, nazwanego na cześć brytyjskiego żeglarza Jamesa Weddella, napotkamy ogromne góry lodowe o płaskich wierzchołkach oraz rozległe pola lodowe. To właśnie one zasilają antarktyczny kryl, który stanowi podstawę łańcucha pokarmowego tutejszej fauny. Obfitość kryla przyciąga różnorodne zwierzęta, w tym pingwiny, foki, ptaki morskie i humbaki, które mamy nadzieję zobaczyć podczas eksploracji tej lodowej pustyni.

Nawigacja po Morzu Weddella jest wyzwaniem z powodu dużych ilości lodu pakowego i masywnych gór lodowych. Nasz doświadczony kapitan i szef ekspedycji na bieżąco dostosowują plan rejsu, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i jak najlepiej wykorzystać możliwości eksploracji tego odległego, rzadko odwiedzanego regionu. Będziemy starać się zejść na ląd w miejscach ukazujących wspaniałe środowisko i ekosystem Antarktydy oraz zwiedzać okolicę podczas rejsów łodziami typu Zodiac.

Dzień 10–11
Półwysep Antarktyczny

W nadchodzących dniach będziemy poruszać się dalej na zachód wzdłuż Półwyspu Antarktycznego, wpływając do Cieśniny Gerlache’a. Ten pokryty lodem region wymaga starannego planowania ze strony naszego szefa ekspedycji i kapitana, którzy wytyczą trasę umożliwiającą eksplorację różnych miejsc uwydatniających oszałamiające piękno tego obszaru.

Cieśnina Gerlache’a, będąca „kręgosłupem” Półwyspu Antarktycznego, otoczona jest licznymi górzystymi i pokrytymi lodowcami wyspami, oferując jedne z najbardziej ikonicznych doświadczeń związanych z Antarktydą: od rejsów łodziami Zodiac w Paradise Bay, przez obserwację pingwinów budujących gniazda na Wyspie Cuverville, a każde potencjalne miejsce postoju zapewnia niezapomniany kontakt z naturą.

Jeśli warunki pogodowe i wiatry pozwolą, planowane atrakcje mogą obejmować zwiedzanie historycznych chat w Damoy Point, obserwację humbaków w Wilhelmina Bay oraz podziwianie spektakularnej Lemaire Channel. Bez względu na to, dokąd popłyniemy na Półwyspie Antarktycznym, spotkamy się z endemiczną fauną, fascynującą historią i oszałamiającymi krajobrazami.

Choć nasze dokładne cele podróży będą zależeć od warunków pogodowych i lodowych, szef ekspedycji na bieżąco będzie nas informować o planach podczas wieczornych odpraw na pokładzie. W wiecznie zmieniającym się środowisku Antarktydy kluczowa jest elastyczność, dzięki której możemy dostosować plany do warunków na zewnątrz, jednocześnie oferując bogate doświadczenia na pokładzie statku, takie jak wykłady, degustacje win i zabiegi spa.

Dzień 12
Szetlandy Południowe

Nasza antarktyczna odyseja wciąż trwa, gdy docieramy do surowych i pięknych krajobrazów Wysp Szetlandów Południowych. Ten archipelag, będący najbardziej wysuniętym na północ punktem Antarktydy, odważnie opiera się nieprzejednanemu Południowemu Oceanowi Lodowemu. Mimo trudnych warunków, wyspy obfitują w bogate życie zwierząt. Liczne kolonie pingwinów białobrewych i antarktycznych zasiedlają wybrzeże wyspy, a towarzyszą im imponujące ptaki morskie, takie jak olbrzymi petrel.

Pokryte lodem szczyty wysp Livingston, Greenwich i King George tworzą wyjątkowe tło dla naszych eksploracji. Można odkrywać tajemnicze krajobrazy Wyspy Deception, będącej aktywnym wulkanicznym kraterem z czarnymi, parującymi plażami i zardzewiałymi ruinami, obserwować ruchliwe kolonie pingwinów na wyspach Aitcho i Half Moon lub zagłębić się w historię w Yankee Harbour – dawnym kluczowym miejscu postoju dla łowców fok.

Zabieramy ze sobą wspomnienia o surowym pięknie i bogatym życiu zwierząt żegnając się z Wyspami Szetlandów Południowych, które są godnym zakończeniem naszej niezwykłej ekspedycji na Antarktydę.

Dzień 13–14
Cieśnina Drake’a. Powrót do Ushuaia w Argentynie

Z dziobem skierowanym na północ, nasz statek Ocean Albatros zmierza do Cieśniny Drake’a nazwaną na pamiątkę angielskiego żeglarza Sir Francisa Drake’a. Anglicy uważali go za bohatera, a Hiszpanie za pirata. Mocno naprzykrzał się im podczas przewozu srebra z Nowego Świata do Hiszpanii.

Ocean Albatros opuszcza Biały Kontynent, i płynie z powrotem przez najbardziej sztormowe tereny świata. Jeśli pogoda pozwoli, zbliżymy się do Przylądka Horn i wpłyniemy do Kanału Beagle. Jego nazwa pochodzi od nazwy statku, którym Charles Darwin dopłynął podczas swojej sławetnej wyprawy m.in. na Wyspy Galapagos. Warto wyjść górny pokład widokowy i obserwować ptaki i zwierzęta, które często towarzyszą nam podczas rejsu. Z reguły za statkiem podążają delfiny, a na wysepkach w kanale wylegują się setki fok nad którymi unoszą się kormorany Magellana i mewy.

Dzień 15
Ushuaia - samolotem do Buenos Aires, kolacja z degustacją wina i pokazem tanga

Na ląd w Ushuaia zejdziemy rano, skąd pojedziemy na lotnisko. Po 5h lotu nad równinami Patagonii dotrzemy na krajowe lotnisko w Buenos Aires tj. Jorge Newbery. Po transferze i  zameldowaniu się w hotelu reszta dnia jest do własnej dyspozycji. Wieczorem na pożegnanie z Argentyną zjemy smaczną kolację z degustacją wina oraz pokazem tango.

Dzień 16
Wylot z Buenos Aires do Warszawy

Transfer na międzynarodowe lotnisko w Buenos Aires, skąd wylecimy do Warszawy, z przesiadką.

Dzień 17
Przylot do Warszawy

Informacja o cenie

Cena wycieczki

Od 54 998,– PLN za osobę w pokoju dwuosobowym.
Zobacz ceny dla wszystkich terminów

Dopłata do kabiny jednoosobowej
  • Jednoosobowa kabina Standard z oknem 18 m2  – Kat. G: 
    10 498 zł/os.
  • Jednoosobowa kabina z balkonem 24 m² – Kat. C:
    32 598 zł/os.
  • Jednoosobowa kabina kategorii C Superior – ok. 22-25 m²:
    35 898 zł/os.
  • Jednoosobowa kabina standardowa z balkonem francuskim 14 m² – Kat. E:
    30 798 zł/os.
Dopłata za podwyższenie standardu kabiny

Przeczytaj więcej o rodzajach kabin w sekcji - Informacje praktyczne.

  • Kabina Standard z francuskim balkonem 16 m²  – Kat. E:
    1 898 zł/os
  • Kabina z balkonem 24 m² – Kat. C:
    2 998 zł/os
  • Kabina kategorii C Superior – ok. 22-25 m²:
    4 898 zł/os
Cena zawiera
  • Przelot rejsowy w klasie ekonomicznej na trasie Warszawa - Buenos Aires w obie strony z przesiadką, Buenos Aires - Ushuaia w obie strony liniami Aerolines Argentina 
  • Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 15 osób
  • 2 noclegi ze śniadaniem w Buenos Aires
  • 1 nocleg ze śniadaniem w Ushuaia w hotelu klasy turystycznej
  • Zwiedzanie Buenos Aires zgodnie z programem  
  • powitalna i pożegnalna kolacja w Buenos Aires
  • na statku: 11 noclegów w dwuosobowych kabinach kat. D z pełnym wyżywieniem, kawą i herbatą, zgodnie z programem
  • Spotkania informacyjne oraz wykłady na pokładzie statku prowadzone przez kierownika ekspedycji w języku angielskim
  • Wyprawy na ląd, wycieczki zodiakami oraz wędrówki, zawarte w podstawowym programie rejsu
  • Wszystkie opłaty lotniskowe i portowe
  • Podstawowe ubezpieczenie KL i N
  • Kurtka Albatros Expeditions
Cena nie zawiera
  • Dopłaty do kabiny 1-osobowej
  • Dodatkowych wycieczek nie zawartych w programie
  • Napiwków dla personelu statku (18 USD os./ dobę)
  • Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (zalecamy przeznaczyć łącznie 30 USD/ os)
  • Napojów na pokładzie statku, oprócz kawy i herbaty
  • Opłaty ESTA (21 USD za osobę) w przypadku lotu przez USA
  • Dodatkowych posiłków w Buenos Aires poza śniadaniami oraz kolacją powitalna i pożegnalną
  • Wydatków indywidualnych
  • Wszystkiego, czego nie wymieniono w punkcie „Cena zawiera”

 

Dodatkowe atrakcje

Spływ kajakowy na Antarktydzie (październik-kwiecień): aktualna cena dostępna jest na pokładzie

Wędrówki na rakietach śnieżnych i wędrówki po Antarktydzie (październik-styczeń): aktualna cena dostępna jest na pokładzie

Obie wycieczki można zarezerwować i wykupić wyłącznie na statku.

Informacje praktyczne

Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.

Informacje o podróży

Koncepcja ekspedycji - rejsu

Albatros od wielu lat rozwija program rejsów, który pasuje do warunków polarnych. Lód w kombinacji z ograniczoną infrastrukturą oraz niedostępnością pustych przestrzeni wymagają organizacji podróży w formie ekspedycji, która jest idealna dla osób poszukujących niepowtarzalnych wrażeń. Jest to ekskluzywna podróż przyrodnicza, różniąca się od pozostałych rejsów. Względnie niewielu uczestników zapewnia podróży charakter wycieczki grupowej. Wszyscy razem mogą odwiedzać stacje polarne, brać udział w spacerach, wycieczkach, wykładach (prowadzonych w języku angielskiem) czy wielorybniczym safari.

Warunki podróży są dość komfortowe i nie ma żadnych szczególnych wymagań wobec uczestników. Warunkiem jest jednak, by być zdrowym i samodzielnym ruchowo, a także mieć ochotę poznawać przyrodę na jej warunkach. Trzeba zwrócić uwagę, że podróż ta różni się od zwykłych wycieczek turystycznych. Nie mamy tutaj możliwości zaplanowania szczegółów. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa rejsu zależy głównie od wiatru, pogody, lodu i prądów. Opis trasy należy postrzegać jako cel idealny, ale z pewnością trasa zmieni się, nawet jeśli obiecywano nam wiele tygodni wysokiego ciśnienia i grzejącego słońca.

Kierownik ekspedycji w porozumieniu z kapitanem statku na bieżąco układają trasę i codzienny program. Ich celem jest zapewnienie wszystkim jak największych korzyści z rejsu w danych warunkach. Jeśli np. nagle wpłyniemy w stado wielorybów, program dnia od razu trzeba będzie zmodyfikować.

Ważną częścią podróży jest sam rejs oraz zejścia na ląd w pontonach Zodiak, które przetransportują nas na bezludne odcinki wybrzeża, wzdłuż lodowców i na wielorybnicze safari. Statek wyposażony jest w zewnętrzną drabinkę, która ułatwia dostęp do pontonów z mocnymi silnikami. Statek podpływa tak blisko atrakcji tj. lodowców czy stad ptaków, jak to jest tylko możliwe. Potem przesiadamy się do pontonów, aby zejść na ląd, lub przepłynąć pomiędzy wielorybami, fokami, górami lodowymi czy wyspami ptaków. Takie przejście nie sprawia zazwyczaj problemu, lecz może być trudne dla osób niepełnosprawnych. Ponadto może skończyć się zimną i mokrą przygodą. Każdy sam decyduje, czy woli zostać na pokładzie statku, na którym jest mała biblioteka. Słowa ekspedycja używamy świadomie i należy je rozumieć dosłownie. Podróże stają się ekspedycjami, gdy nie możemy przewidzieć we wszystkich szczegółach ich przebiegu.  Powyższy opis poszczególnych dni jest raczej szkicem lub życzeniem, które najprawdopodobniej spełni się, ale inaczej.

O statku

Nowoczesny i stylowy Ocean Albatros ma wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego w połączeniu ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Całkowicie unikalna i opatentowana budowa dziobu, tak zwany X-Bow, zapewnia spokojną i bardziej stabilną żeglugę niż konwencjonalne statki wycieczkowe. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z personalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomniane wrażenia z rejsu.

Kabiny i apartamenty
Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor.

Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS.
 Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4. Ta kategoria jest dostępna na zapytanie. Prosimy o kontakt z biurem Albatros Travel w celu uzyskania ceny.

Junior Suite 42 m2 – Kat. A. 
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferując fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.

Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B 
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.

Kabina z balkonem 24 m2 – Kat. C 
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.

Kabina standardowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. D 
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze, iluminator oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4.

Kabina standardowa z balkonem francuskim 16 m2 – Kat. E 
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko.

Kabina trzyosobowa z iluminatorem 22 m2 – Kat. F 
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 2 łóżka pojedyncze, 1 rozkładaną sofę, iluminator i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.

Kabina standardowa pojedyncza z iluminatorem 14 m2 – Kat. G 
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko pomieszczeń gospodarczych statku i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na  Zodiaki.

 

Liczba uczestników

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 20 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Zgodnie z pkt. 4.4. OWI jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

Polski pilot towarzyszy grupie przy min. 15 uczestnikach.

Kto może wziąć udział?

Rejs nie stawia przed Tobą jako uczestnikiem specjalnych wymagań, ale zakłada się, że jesteś sprawny, mobilny i w dobrej kondycji. Na pontonach Zodiac znajdujących się na statku odbędzie się kilka lądowań, a wsiadanie i wysiadanie z nich wymaga zwinności.

Klimat

Klimat Antarktyki jest bardzo zmienny. Raz świeci piękne słońce, a już po chwili szaleje burza śnieżna. Średnia temperatura między listopadem a marcem to: -5 do +5 ℃. Pojawiają się mniejsze lub większe wiatry, co oznacza, że trzeba przygotować się na huśtanie. W okresie podróży zazwyczaj jest dobra pogoda z niebieskim niebem, ale oczywiście nie jesteśmy w stanie jej przewidzieć.

W Ushuaia oraz w Tierra de Fuego/Ziemi Ognistej temperatury oscylują między 10 a 20℃.  Tam wieje także (dość) mocno. W Buenos Aires jest tymczasem bardzo gorąco ze średnia temperaturą między 25 a 35℃.

Wiza

Polscy obywatele nie potrzebują wizy. Obywatele innych krajów powinni skontaktować się z biurem lub swoimi ambasadami. Na mocy międzynarodowej umowy wolno jest zwiedzać Antarktykę. Pozwolenie takie wystawiają argentyńskie służby państwowe. Jedynym warunkiem na jego otrzymanie, jest złożenie podpisu jako potwierdzenia, że zapoznaliśmy się z postanowieniami, dotyczącymi zwiedzania Antarktyki. Wszystkie informacje na ten temat zostaną przekazane podczas rejsu. 

Paszport

Prosimy o zabranie ze sobą ważnego paszportu. Paszport musi być ważny co najmniej 6 miesięcy od daty wyjazdu z Argentyny. Imię i nazwisko podane przy rezerwacji podróży musi być dokładnie takie samo jak imię i nazwisko w paszporcie, gdyż dane w dokumentach podróży nie mogą oczywiście różnić się od danych w paszporcie.

Waluta

Walutą Argentyny jest peso (ARS)  Przybliżony kurs wymiany peso do polskiego złotego wynosi: 100 peso = ok. 3 PLN. (Kurs jest jednak bardzo zmienny ze względu na wysoką inflacje w Argentynie). Dlatego zalecamy zabranie ze sobą USD, ponieważ zarówno płacenie kartą kredytową, jak i wypłacanie gotówki z bankomatów może być problematyczne 

Na pokładzie statku obowiązującą waluta jest dolar amerykański.

Napiwki

Zgodnie z międzynarodowymi standardami w branży usługowej napiwki dla załogi statku płaci się na koniec rejsu. Wszystkie napiwki zostaną podzielone pomiędzy całą załogę. Sugerowana kwota na osobę na dzień to 14 USD. Zostanie ona doliczona automatycznie do pokładowego rachunku.

Posiłki oraz napoje

Na pokładzie statku zapewnione jest pełne wyżywienie. Wszystkie posiłki spożywane są w restauracji na statku. Kucharze będą starać się spełnić oczekiwania również osób ze specjalną dietą (prosimy o informację na ten temat), nie możemy jednak zagwarantować, że to będzie wykonalne

Bagaż

Przy lotach wewnątrzkrajowych obowiązuje nas ograniczenie bagażu: 1 sztuka bagażu maks. 20 kg. Niezależnie od tego, zalecamy ograniczenie ilości bagażu, gdyż w kabinach na statku jest mało miejsca. Możemy przechować część bagażu w hotelu w Buenos Aires. Załoga statku pomaga wnieść bagaże na pokład. Wszystkie bagaże muszą być podpisane nazwiskiem i adresem. Przed wyjazdem każdy otrzyma specjalną zawieszkę, którą można użyć do oznaczenia bagażu. 

Po przybyciu do portu w Ushuaia każdy otrzyma specjalną naklejkę z numerem kabiny, którą należy przykleić na bagaż. Wtedy obsługa może szybko zidentyfikować walizkę i zanieść ją do odpowiedniej kabiny. 

Różnica czasu

Różnica czasu między Buenos Aires i Ushuaia  w stosunku do Polski wynosi minus 4h.

Elektryczność

Napięcie prądu na pokładzie statku to 220V.

Dzieci i osoby niepełnoletnie na pokładzie

Osoby niepełnoletnie poniżej 18 roku życia zobowiązane są podczas podróży i w kabinie przebywać pod opieką rodzica lub innej osoby dorosłej w wieku powyżej 21 lat. Jeżeli osoba niepełnoletnia nie podróżuje z rodzicem to rodzic lub opiekun prawny powinien dostarczyć do Albatros Travel podpisany formularz zgody na podróż dziecka, przed wydaniem dokumentów podróży.

Ponieważ podróżujemy w odległe rejony, ze względów bezpieczeństwa, nie możemy zabierać naszymi statkami dzieci poniżej 8 roku życia (min. waga 29 kg i min. 1,2 m wzrostu). Należy pamiętać, że na pokładzie nie jest świadczona opieka nad dziećmi, nie ma też specjalnych programów dla dzieci. Ponadto podczas wycieczek i transferów przesiadkowych autokary nie są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, podstawki czy foteliki dla dzieci. Goście mogą zabrać ze sobą własne, ale nie możemy zagwarantować, że pojazdy będą posiadać odpowiednie wyposażenie aby można było je zamocować. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy zejścia na ląd lub transportu autokarem każdemu dziecku w wieku powyżej 8 i poniżej 14 lat ze względów bezpieczeństwa.

Uwaga: w przypadku podróży na Antarktydę zalecamy, aby uczestniczące w niej dzieci miały co najmniej 12 lat i aby podczas wszystkich lądowań oraz na pokładzie towarzyszyła dzieciom osoba dorosła.

Aby móc spożywać lub kupować alkohol na pokładzie pasażerowie muszą mieć ukończone 21 lat. Statek zastrzega sobie prawo do odmowy obsługi każdej osoby uznanej za znajdującą się pod wpływem alkoholu i stwarzającej zagrożenie dla dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa pasażerów oraz załogi.

Zespół ekspedycyjny i goście na pokładzie

Zwracamy uwagę, że oprócz gości z Polski w rejsie biorą udział także goście z innych krajów. Dlatego też, by móc pracować ze wszystkimi gośćmi, nasz zespół ekspedycyjny jest anglojęzyczny. Wykłady i spotkania informacyjne będą prowadzone w języku angielskim. Kiedy schodzimy na ląd narodowość i język będą brane pod uwagę w miarę możliwości.

Załoga statku

Oprócz załogi ekspedycyjnej Albatrosa na pokładzie znajdują się dwie inne grupy załóg, które wspólnie pracują nad tym, aby Twoja podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku, sternicy i żeglarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem oraz za tereny zewnętrzne. Kierownik statku i jego personel są odpowiedzialni za kabiny, restaurację i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby zapewniając komfortowy pobyt. Obie grupy załóg posługują się językiem angielskim.

Ważne zasady dotyczące zejść na ląd i wycieczek

Przebywając na lądzie, bardzo ważne jest, aby okazywać głeboki szacunek dla unikalnej przyrody. Oznacza to działanie zgodnie z mottem: Nie zostawiaj nic poza śladami swoich stóp i nie zabieraj ze sobą nic poza wspomnieniami. Prosimy również o trzymanie się dość blisko swojej grupy. Przez cały czas ważne jest stosowanie się do poleceń kierownika wyprawy.

Przed wyjazdem

Formularz zdrowia

W związku z zakupem tej wycieczki poprosimy Państwa o wypełnienie formularza „Oświadczenie uczestnika i dane kontaktowe”, w którym należy podać informacje o stanie zdrowia, alergiach oraz dane paszportowe. Formularz dostępny jest również pod linkiem poniżej.

W cenę wycieczki wliczona jest wodoodporna kurtka typu parka. Mimo to zalecamy spakowanie ubrań, które można nosić warstwowo „na cebulkę”. Kurtkę należy również zamówić za pomocą formularza znajdującego się pod linkiem poniżej i zostanie ona dostarczona na pokład statku.

Na koniec należy również podać rozmiar buta. Odbywa się to również za pośrednictwem formularza poniżej. Dzięki temu na pokładzie statku będzie przygotowana odpowiednia ilość specjalnych kaloszy we właściwych rozmiarach, w których każdy uczestnik rejsu schodzi na ląd.

https://albatros-expeditions.com/participant-declaration-and-contact-information#overlay-context=partner-pages/toolbox

 

Ubezpieczenie

Udział w rejsie ekspedycyjnym na Antarktydę wymaga wykupienia dodatkowego ubezpieczenia podróżnego, które obejmuje:

  • Koszty leczenia, w tym koszty hospitalizacji, kwarantanny i izolacji oraz ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków w tym na wypadek śmierci z powodu COVID-19, w przypadku zarażenia się lub bliskiego kontaktu z inną zarażoną osobą
  • Transport do kraju zamieszkania, jeśli będzie to konieczne
  • Ubezpieczenie do kwoty min. 200 000 USD zawierające transport medyczny w przypadku pilnej potrzeby transportu ze statku na stały ląd lub do Polski

Tym z Państwa, którzy leczą się przewlekle przypominamy o możliwości rozszerzenia ubezpieczeń, za dodatkową składką, o choroby przewlekłe.

Zalecamy wykupienie ubezpieczenia w Allianz, które oferujemy do sprzedaży w naszym biurze lub zakup ubezpieczenia w dowolnie wybranym przez Państwa towarzystwie ubezpieczeniowym, które spełnia wszystkie wymienione wymagania.

Ubezpieczenie

Ważne informacje

Zalecamy Państwu wykupienie dodatkowego pakietu ubezpieczenia podróżnego na kwotę minimum 200 000 USD w zakresie Kosztów Leczenia i Assistance, pokrywających koszty transportu medycznego do kraju oraz Następstwa Nieszczęśliwego Wypadku. Zachęcamy do zakupu polisy w Albatros Travel, który współpracuje z TUiR Allianz Polska S.A.

W przypadku posiadania polisy w innej firmie ubezpieczeniowej prosimy o sprawdzenie czy przedmiotem ubezpieczenia są wskazane ryzyka oraz sugerowana przez Albatros kwota ubezpieczenia. 

Wymagane jest wydrukowanie i posiadanie polisy podczas podróży.

Lista rzeczy do spakowania

Dress code na pokładzie

Ponieważ jest to rejs ekspedycyjny ubieramy się w tym właśnie duchu czyli wygodnie i nieformalnie. To nie jest luksusowy rejs po Karaibach, gdzie wymagane są eleganckie ubrania i długie suknie. Większość osób nosi jeansy i ubrania z dzianiny.

Ubranie

W trakcie podróży niezbędna jest odpowiednia i pasująca odzież. Należy wybrać lekkie i odpowiednie tkaniny, które zostały zaprojektowane tak, aby wilgoć była odprowadzana na zewnątrz, a jednocześnie, żeby ubranie dawało uczucie ciepła i było suche.

Antarktyka i Ziemia Ognista

Pamiętajmy, że powietrze jest wspaniałym materiałem izolacyjnym, jeśli znajdzie się pomiędzy warstwami ubrań. Z paroma warstwami ubrań łatwiej jest utrzymać ciepło, niż z jedną czy dwiema warstwami grubych ubrań. Łatwiej wtedy jest również reagować na zmiany pogody - a jak było wspomniane wcześniej, pogoda zmienia się często i niespodziewanie. Podróżni, którzy uprawiają sporty zimowe, mogą korzystać z zimowych ubrań sportowych. Trzeba jednak pamiętać, że przy tego rodzaju wyprawach, jest się mniej aktywnym, niż w czasie uprawiania sportu, dlatego należy zadbać o lepszą izolację.

Rękawiczki i skarpetki

W zależności od preferencji można zabrać wełniane rękawiczki, a na nie nakładać wodoodporne rękawice ochronnych, ewentualnie z gumową osłoną od wewnątrz, która zapewnia lepszą przyczepność na powierzchniach pokrytych lodem. Osoby fotografujące  wolą parę cienkich rękawiczek oraz grubych rękawic zewnętrznych, aby uniknąć zamarznięcia palców. Rękawice narciarskie będą absolutnie idealne.

Najlepiej zabrać ciepłe skarpety wełniane lub frotte. Dobrze jest zakładać 2 pary cieńszych skarpet niż jedną grubszą.

Kalosze

Każdy uczestnik rejsu, będzie mógł wypożyczyć bezpłatnie kalosze, które są niezbędne podczas schodzenia na ląd. Statek oferuje kalosze w rozmiarach 35-47. Chociaż przewodnicy obsługujący zodiaki pomaga przy zejściu na brzeg to jest prawie nieuniknione, że od czasu do czasu trzeba będzie wejść do płytkiej wody. Oprócz tego, że kalosze chronią przed przemoczeniem nóg podczas schodzenia na ląd to są także łatwe do czyszczenia po każdorazowej wizycie na lądzie.

Buty
Zejście na ląd zawsze odbywa się w kaloszach, ale należy wziąć ze sobą parę butów z dobrą antypoślizgową podeszwą do chodzenia po zewnętrznych pokładach na statku.

Kurtka
Niezawodna wiatro- i wodoodporna kurtka z kapturem to bardzo ważna rzecz, być może najważniejsza część garderoby podczas wyprawy na Antarktydę. Kurtka nie musi być gruba. Wielu podróżników na Antarktydę woli używać kurtki bez podszewki typu Gore-Tex z polarem pod spodem. Na naszym rejsie każdy uczestnik otrzyma od Albatros Travel specjalną kurtkę, która jest idealna na pogodę i temperatury na Antarktydzie.  (kurtki dostępne są w różnych rozmiarach). Więcej informacji o kurtce i dostępnych rozmiarach zostanie przesłanych przed wyjazdem.

Spodnie
Niezbędne są nieprzemakalne kombinezony/spodnie typu Gore-Tex albo prawdziwe spodnie przeciwdeszczowe. Spodnie muszą być solidne i wygodne do chodzenia. Dodatkowo para wygodnych i ciepłych spodni pod kombinezonem i oczywiście kalesony. Nie jest pewne, czy będzie potrzeba, aby użyć wszystkich tych rzeczy, ale lepiej być dobrze zabezpieczonym. 

Koszule/bluzy
Wełna to najcieplejszy materiał - nawet mokra. Polar jest prawie tak samo ciepły, ale schnie szybciej. Lepiej założyć cienka bluzkę lub podkoszulek i grubszą bluzkę niż jedną warstwę bardzo grubą.

Szalik
Dobry szalik lub chusta na szyję (ewentualnie kominiarka) jest niezbędny, gdy jest wietrznie.

Nakrycie głowy
Czapka lub inne nakrycie głowy jest niezbędne, ponieważ duża część ciepła ucieka z organizmu przez skórę głowy. Czapka powinna być wodoodporna i ciepła oraz osłaniać uszy.

Co warto spakować?

Polecamy zabrać takie rzeczy jak:

  • Termiczna odzież spodnia
  • Pośrednia warstwa odzieży wykonana z polaru
  • Kurtka
  • Wodoszczelne spodnie (konieczne w trakcie rejsów i schodzenia na ląd)
  • Wodoszczelna kurtka typu softshell
  • Ocieplana parka (pierzem lub włóknami)
  • Wytrzymałe gumowe kalosze (kalosze dostępne są na pokładzie za darmo)

Nie należy również zapomnieć o zabraniu:

  • paszportu
  • karty kredytowej i dolarów, lub lokalnej waluty na czas pobytu w Argentynie
  • czapki zimowej, szalika oraz wodoszczelnych rękawiczek
  • wełnianych skarpet
  • lornetki & aparatu
  • stroju kąpielowego
  • okularów z wysokim filtrem UV
  • kremu przeciwsłonecznego oraz balsamu do ust z SPF
  • wodoszczelnego plecaka
  • wodoszczelnych worków do przechowywania mokrej odzieży, tak aby nie stykała się ona z suchą
  • aparatu, zapasowych baterii i kart pamięci
  • lekarstw przeciwko chorobie morskiej

Na pokładzie Ocean Atlantic można mieć na sobie codzienne ubrania; jednakże niektórzy goście zakładają stroje wieczorowe na czas kolacji.

Pozostałe rzeczy

Okulary przeciwsłoneczne i krem na słońce
W Antarktydzie promienie UV są dużo silniejsze od tego, do czego przywykliśmy. Dobrej jakości okulary przeciwsłoneczne z filtrem na promienie UV to konieczność.  Jeśli na stałe nosisz okulary, porozmawiaj ze swoim optykiem - i weź zapasową parę na wszelki wypadek! Pamiętaj o mocnym kremie na słońce.

Lornetka
Bardzo ważna, jeśli chcesz oglądać ptaki i wieloryby. Najlepiej dobrej jakości, z powiększeniem 8 do 10 razy oraz średnicą zewnętrznej soczewki min. 30 mm.  Na dobrą lornetkę trzeba wydać przynajmniej ok. 500zł

Aparat/kamera
Większe aparaty należy trzymać w wodoodpornej torbie. Torby na ramię są niewygodne do noszenia, ponadto trzeba liczyć się z pryskającą wodą. Pamiętaj, aby wziąć wystarczająco dużo baterii i filmów. Mały plecak najlepiej z wodoodpornym spodem, na rzeczy osobiste do wzięcia na wycieczki. Rzeczy można również wsadzić do plastikowej torby, a potem do plecaka.

Wodoodporny plecak i worki foliowe
Weź ze sobą wodoodporny plecak i więcej plastikowych toreb/worków, które są bardzo praktyczne przy rozdzielaniu rzeczy brudnych i mokrych, od czystych i suchych.

Apteczka
Plastry i kompresy
Pomadka do ust
Krem nawilżający
Zwilżone chusteczki
Krople do nosa
Tabletki od bólu głowy (najlepiej od razu oraz lekarstwa przeciwgorączkowe)
Lekarstwa osobiste
Środek przeciw chorobie morskiej 
Plaster przeciw chorobie morskiej (Scopoderm lub inne) działają w pełni lub częściowo na wszystkich. Tabletki przeciw chorobie morskiej są alternatywą. Skonsultuj się z lekarzem, i wypróbuj środki przed wyjazdem, żeby wiedzieć jakie mają skutki uboczne.

Książki
Nie spodziewaj się znaleźć w Argentynie dużego wyboru książek po angielsku.  Na pokładzie statku znajduje się wprawdzie mała biblioteczka, lecz nie prowadzi się sprzedaży książek. Najlepiej więc jest wziąć odpowiednią literaturę z domu.

Poradnik dla odwiedzających Antarktykę

Pozwólcie zachować dziewiczość Antarktyki

W 1991 roku sygnatariusze Traktatu Antarktycznego podpisali protokół o ochronie środowiska. Cały kontynent został w nim uznany za rezerwat przyrody. Antarktyda jest największym niezamieszkanym terenem ziemi  i w dużym stopniu jeszcze nienaruszonym. Do tej pory nawet mniej lub bardziej sensowna aktywność człowieka znacząco nań nie wpłynęła.

Zróbmy wszystko, by tak zostało!

Nie wyrzucaj śmieci, ani na lądzie, ani na morzu. 

Nie niszcz budynków, ani tych opuszczonych, ani zamieszkałych.

Chroń florę i faunę Antarktyki.

Zachowaj co najmniej 5 metrów odległości od ptaków i 15 metrów od fok. Pamiętaj, że nagłe, gwałtowne ruchy mogą je przestraszyć i zestresować, dlatego poruszaj się wolno i spokojnie. Nie przeszkadzaj im, to przecież ich dom. Antarktyczne lato jest krótkie, dlatego ptaki i zwierzęta mają mało czasu na znalezienie sobie pary, zbudowanie gniazda, powitanie młodych i ich wykarmienie itd.

Jeśli podejdziesz zbyt blisko zwierząt, istnieje ryzyko, że uniemożliwisz im tegoroczne rozmnażanie. Nigdy nie podchodź do zwierząt na tyle blisko, żeby zmieniły swoje zachowanie, szczególnie w okresie wysiadywania jajek, i gdy młode są małe. Nie wolno karmić ani dotykać zwierząt/ptaków.

Pamiętaj, aby zachowywać się cicho- nie przeszkadzaj zwierzętom, mieszkańcom ani pozostałym turystom.

Nie zabieraj ze sobą na ląd żadnego jedzenia.

Nie zabieraj niczego z odwiedzanych miejsc - roślin, kamieni, kości itp.

Nigdy nie wchodź na teren między fokami/morsami, które leżą na plaży, a wodą.  Zwierzęta te muszą mieć zawsze wolną drogę do wody.

Uważaj na rośliny. - nie depcz roślin, mchu czy porostów; nie zrywaj.

Nie przeszkadzaj w trwających badaniach naukowych, nie dotykaj instalacji ani instrumentów z nimi związanych.

Przygotuj się na złą i zmienną pogodę. Zadbaj o to, by mieć odpowiednie do warunków antarktycznych ubranie i wyposażenie. Pamiętaj, że środowisko antarktyczne nie jest gościnne, raczej nieprzewidywalne i potencjalnie niebezpieczne.

Bądź świadom swoich ograniczeń i przedkładaj bezpieczeństwo ponad wszystko.

DLACZEGO NIE ŚPIMY W NAMIOTACH?
Nocleg w ciepłym, specjalnym przystosowanym śpiworze przypominającym torbę sprawi, że poczujesz się jak prawdziwy odkrywca Antarktydy. Dzięki niemu doświadczysz i poczujesz Antarktydę w niezwykły sposób i obudzisz się podziwiając jeden z najbardziej niesamowitych widoków, jakie kiedykolwiek widziałeś. Uważamy, że pobyt w zamkniętym, malutkim, ciasnym namiocie nie dałby nawet namiastki tego niesamowitego doświadczenia.

CZY MOŻNA PRZYNIEŚĆ ZE SOBĄ JEDZENIE? 
Zgodnie z Traktatem Antarktycznym i regulacjami IAATO spożywanie jedzenia i przekąsek na lądzie jest zabronione. Ma to na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się obcych endemicznie roślin lub zanieczyszczeń.

CZU MOGĘ SKORZYSTAĆ Z TOALETY? 
Należy unikać wizyt w toalecie na lądzie, zgodnie z Traktatem Antarktycznym i przepisami IAATO, a obozowiczów zachęca się do korzystania z toalet na pokładzie przed biwakiem. W nagłych przypadkach, podczas pobytu w obozie na lądzie, będzie dostępna przenośna toaleta, a wszystkie odpady zabieramy na statek. Należy również pamiętać, że nie można myć zębów na lądzie. Należy to zrobić na pokładzie przed biwakiem lub po powrocie następnego ranka.

GDZIE I JAK DŁUGO ZOSTAJEMY NA BRZEGU? 
Zwykle wypływamy na ląd ok. 21:00 i wracamy ok. 6:00 następnego ranka. Oferujemy biwaki przybrzeżne na kontynencie lub na pobliskich wyspach, w zależności od trasy, pogody i warunków lodowych. Grupy biwakowe przebywają na lądzie maksymalnie 10 godzin.

CO JEŚLI LOKALNE WARUNKI POGODOWE I LODOWE UNIEMOŻLIWIĄ BIWAK? 
Kierownik wyprawy dołoży wszelkich starań, aby biwak się odbył. Jeśli jednak obiektywne  okoliczności uniemożliwią nam biwakowanie na lądzie, możemy zorganizować dla chętnych nocowanie na zewnętrznym pokładzie statku.

CZY WYMAGANE SĄ WCZEŚNIEJSZE DOŚWIADCZENIA BIWAKOWE? 
Wcześniejsze doświadczenia biwakowe nie są konieczne. Nie ma żadnych wymagań fizycznych, z wyjątkiem pomocy przewodnikom w rozstawianiu i zwinięciu biwaku. Należy jednak pamiętać, że nie biwakujemy na kempingu, w związku z tym możemy napotkać w miejscu obozowiska skały, śnieg, błoto i zamarznięty grunt. Oczekujemy, że nasi obozowicze pomogą w przygotowaniu  obozowiska, a następnego ranka w jego sprzątnięciu. Cały sprzęt musi zostać dokładnie wyczyszczony. Czasami pogoda może utrudniać te zadania.

JAKIE SĄ WARUNKI POGODOWE? 
Wokół wybrzeży Antarktydy latem (grudzień – luty) temperatury są na ogół bliskie zeru. Nocą nieco poniżej, a w dzień nieco powyżej 0°C (od -5 do +5°C). Ciepłe ubranie, dobre nastawienie i gotowość naprzygody to najlepsze sposoby na przezwyciężenie tych czasami trudnych warunków.

Ogólne zasady podróży

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

Ubezpieczenie podróżne

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

Ubezpieczenie podróżne Allianz

Biuro Podróży Albatros Travel ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki Albatros Travel gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

Piloci Albatros Travel

Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

Paszport

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

Podróż z małoletnimi

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

Miejsce w samolocie

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

Posiłki specjalne

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

Miejsce w autokarze

Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.

Zastrzeżenia/zmiany

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania. 

Albatros Oceny gości

Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark

Podobne wycieczki