Niezapomniany rejs ekspedycyjny podczas arktycznego lata przez zatokę Disko do wpisanego na listę UNESCO Icefjordu z górami lodowymi i bogata kultura Innuitów
Wyrusz na pokładzie najnowocześniejszego w naszej flocie statku Ocean Albatros w fantastyczny rejs wzdłuż zachodnich brzegów Grenlandii. Tą wyspę najlepiej zwiedzać od strony morza, ponieważ tylko tak można zbliżyć się do polodowcowych krajobrazów, wielorybów i niedostępnych osad. Podczas jednej epickiej wyprawy łączymy najważniejsze atrakcje tej wspaniałej krainy od kolorowych nadmorskich wiosek i miniaturowych miast po góry lodowe, potężne lodowce oraz fiordy i wysokie góry.
Podczas tego rejsu wielokrotnie przekonamy się, że życie na Grenlandii toczy się w innym tempie, zgodnie z rytmem przypływów i odpływów morza oraz w zależności od aktywności słońca podczas białych lub polarnych nocy. Spotkamy także przyjaznych mieszkańców Grenlandii, aby dowiedzieć się więcej o ich kulturze, stylu życia czy architekturze, którymi rządzą surowe arktyczne warunki.
Podążając wzdłuż pięknego wybrzeża zobaczymy bazaltowe góry i dziwne formacje skalne Qeqertarsuaq oraz dotrzemy do wyspy Uummannaq, najbardziej na północ wysuniętego punktu naszej wyprawy. Następnie udamy się w kierunku Zatoki Disko i odwiedzimy Ilulissat, którego nazwa po grenlandzku oznacza po prostu „góry lodowe”. To tutaj znajduje się wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Ilulissat Icefjord czyli rozległy fiord z unoszącymi się na wodzie górami lodowymi, wytwarzanymi przez największy lodowiec na półkuli północnej.
W trakcie rejsu będziemy też wykorzystywać naszą flotę pontonów Zodiak, dzięki którym możemy dotrzeć do najbardziej odległych i niedostępnych wiosek czy samotnych plaż.
Warto podkreślić, że wszystkie kabiny i apartamenty na naszym statku Ocean Albatros to kabiny zewnętrzne z oknem, nowocześnie urządzone z własną łazienką/toaletą.
-
Typ Rejsy ekspedycyjne
-
Pilot Polski, Anglojęzyczny zespół ekspedycyjny
-
Wiza Nie
-
Szczepienia Nie
-
Waluta DKK, ISK, USD
- Dzień 1
- Przelot Warszawa- Kopenhaga, spacer po mieście samodzielnie lub w grupie
- Dzień 2
- Wylot z Kopenhagi na Grenlandię. Opcjonalna wycieczka na lodowiec z obiadem oraz zaokrętowanie na statku Ocean Albatros.
- Dzień 3
- Sisimiut. Spacer po mieście i możliwość pieszych wędrówek
- Dzień 4
- Qeqertarsuaq na wyspie Disko. Spacer po mieście, grenlandzka kawa i możliwość spaceru do Kuanneq
- Dzień 5
- Uummannaq. Spacer po jednym z najpiękniej położonych miast Grenlandii.
- Dzień 6
- Eqip Sermia – lodowiec w północno-wschodnim krańcu Zatoki Disko
- Dzień 7
- Ilulissat, piesza wycieczka i możliwość rejsu do wpisanego na listę UNESCO Isefjorden lub lotu widokowego nad lodowcem (dodatkowo płatne)
- Dzień 8
- Wioska Itilleq i spotkanie z lokalną społecznością Innuitów
- Dzień 9
- Przelot Kangerlussuaq – Kopenhaga. Możliwość zwiedzania Kopenhagi
- Dzień 10
- Przelot Kopenhaga-Warszawa
Ocean Albatros
Nasz stylowy statek Ocean Albatros posiada szereg rewolucyjnych rozwiązań dzięki czemu łączy wszystkie zalety małego statku ekspedycyjnego ze stabilnością i komfortem dużych statków wycieczkowych. Na pokładzie jest miejsce dla maksymalnie 189 pasażerów, a elegancki wystrój zapewnia kameralną atmosferę, co w połączeniu z fantastyczną i spersonalizowaną obsługą załogi statku dostarcza niezapomnianych wrażeń z rejsu.
Program wycieczki
Uwaga! Niektóre wycieczki różnią się programem. Zanim wydrukujesz, sprawdź, czy dokonałeś poprawnego wyboru daty wyjazdu.
Po spotkaniu z pilotem Albatros Travel na lotnisku Okęcie w Warszawie wylecimy do Kopenhagi. Po przylocie udamy się do hotelu, który jest położony niedaleko lotniska.
Reszta dnia do własnej dyspozycji. Warto wykorzystać ten czas na spacer po Kopenhadze. Nasz pilot chętnie udzieli informacji dokąd warto się udać i pomoże w zakupie biletów na metro lub pociąg do centrum miasta. Można wybrać się do słynnego parku rozrywki Tivoli (wstęp płatny) lub pospacerować między zamkami Christiansborg czy Amalienborg albo odwiedzić tętniący życiem deptak Nyhavn.
Dla chętnych nasz pilot zorganizuje wspólny spacer po mieście (przejazdy metrem lub pociągiem do/z centrum na własny koszt).
Wcześnie rano polecimy z lotniska w Kopenhadze do Kangerlussuaq, które jest największym z dwóch grenlandzkich lotnisk międzynarodowych.
Kangerlussuaq to małe miasteczko, a status miejski uzyskało dopiero w 2001 roku i obecnie jest częścią gminy Qeqqata. Mieszka tu na stałe około 500 osób, z których większość związana jest z obsługą lotniska i turystyką. Lotnisko w Kangerlussuaq zostało zbudowane przez Amerykanów w czasie II wojny światowej. Blue West Eight - duża baza lotnicza została założona w latach 1941-42 na końcu 170-kilometrowego fiordu Strømfjord. Baza lotnicza miała znaczenie strategiczne, zarówno podczas II wojny światowej, jak i zimnej wojny. W szczytowym okresie stacjonowało tu ponad 1400 amerykańskich żołnierzy. Jednak wraz z rozwojem technologii baza straciła znaczenie militarne, a w 1992 r. Amerykanie opuścili ją, przekazując obiekty i budynki rządowi Grenlandii.
Na długo przed przybyciem Europejczyków i Amerykanów do Kangerlussuaq, okolica ta była zamieszkana była przez Innuitów. Panowały tu bardzo dobre warunki do polowań, a odkryte w tym miejscu osady z okresu starodawnej kultury Saqqaq, liczą sobie co najmniej 4000 lat.
W mieście znajduje się dobrze zaopatrzony supermarket, poczta, restauracja i kilka kawiarni, a zaledwie 100 metrów od lotniska znajduje się grenlandzki oddział naszej firmy Albatros Travel.
Zaraz po przylocie chętne osoby mogą wyruszyć na wycieczkę do miejsca, które nazywamy Lodowcem Renifera. Ta część lądolodu grenlandzkiego wygląda jak pionowa ściana lodowa, w niektórych miejscach sięgająca nawet 60 metrów wysokości, stanowiąc wyraźny kontrast między lądem a lodem. To niesamowite miejsce, którego imponująca wielkość onieśmiela. Nazwa lodowca pochodzi od tego, że regularnie spotyka się tutaj wędrujące renifery. Ale nawet bez tych zwierząt miejsce to zachwyca wspaniałymi widokami oraz ciszą i spokojem dziewiczej przyrody. Podróż do jednego z najbardziej atrakcyjnych lodowców w okolicy odbędziemy specjalnym autobusem z napędem na cztery koła, przeznaczonym do jazdy terenowej. Podczas drogi będziemy obserwować dziką przyrodę i może uda nam się wypatrzyć renifery lub woły piżmowe oraz dowiemy się więcej o historii tego miejsca. Wycieczkę zakończymy w Kangerlussuaq w restauracji Roklubben, gdzie zjemy obiad z grilla. Następnie pojedziemy do portu oddalonego ok. 12 km na zachód od lotniska, gdzie oczekiwać na nas będzie statek Ocean Albatros. Podzieleni na mniejsze grupy podpłyniemy na Zodiakach – specjalnych pontonach, do fiordu, gdzie zakotwiczony jest statek. Po wejściu na pokład i zakwaterowaniu w kabinach oraz zakończeniu procedur bezpieczeństwa, udamy się na kolację w restauracji. Przez okna zobaczymy jak odbijamy od brzegu i płyniemy na południe przez fiord o długości około 160 kilometrów, przecinając koło podbiegunowe.
(Dzisiejsza wycieczka na lodowiec nie jest wliczona w cenę rejsu, więcej informacji znajduje się w zakładce wycieczki dodatkowe)
Do Sisimiut docieramy rano, a po śniadaniu mamy okazję, aby poznać bardziej nowoczesną Grenlandię. Sisimiut to najbardziej wysunięte na północ miasto Grenlandii, którego port nie zamarza zimą, a także najbardziej na południu położone miasto, gdzie można trzymać psy zaprzęgowe. Liczące nieco ponad 5400 mieszkańców Sisimiut jest drugim co do wielkości miastem Grenlandii po stolicy - Nuuk.
Ludzie zamieszkują tereny wokół Sisimiut od około 4500 lat. Przede wszystkim są to przedstawiciele kultur Saqqaq, Dorset i Thule, którzy przybyli tu z Kanady. Ich główne pożywienie stanowią ryby, ptaki i ssaki, takie jak wieloryby, foki i renifery karibu. W XVII wieku w rejon Sisimiut przybyli pierwsi europejscy wielorybnicy. Utrzymywali oni bardzo sporadyczne kontakty z lokalną ludnością i dopiero po kolonizacji Grenlandii przez norweskiego misjonarza Hansa Egede w 1721 r. nawiązały się stałe kontakty między Innuitami a Europejczykami. W 1764 roku założono tu kolonię o nazwie Holsteinsborg na cześć hrabiego Johana Ludviga Holsteina, a na starym mieście w Sisimiut do tej pory można zobaczyć domy, które powstały w ciągu pierwszych 100 lat istnienia kolonii. Najstarszy dom w mieście pochodzi z 1725 r., a jednym z najbardziej efektownych budynków jest niebieski kościół wybudowany w 1775 r.
Obecnie Sisimiut jest ważnym ośrodkiem edukacyjnym i przemysłowym z wartą wymienienia fabryką przetwórstwa rybnego Royal Greenland, która jest największą tego typu fabryką na Grenlandii i jedną z najnowocześniejszych na świecie.
Wybieramy się na ciekawy spacer po mieście, podczas którego zobaczymy przede wszystkim stare miasto z muzeum i pięknym kościołem i miniemy także ruchliwe centrum miasta z dużą liczbą nowoczesnych sklepów.
Po obiedzie jest możliwość wzięcia udziału w pieszej wycieczce do Teleøen (ok. 4,5 km).
Popołudniu kontynuujemy nasz rejs w kierunku północnym. Wieczorem mijamy fiord Sisimiut Isortuat, Nordre Strømfjord, osady Attu i Ikerasaarsuk oraz małe miasteczko Kangaatsiaq. W nocy miniemy Aasiaat (Egedesminde), po czym kierujemy się w stronę słynnej Zatoki Disko otoczonej charakterystycznymi bazaltowymi górami o wysokości ok. 1000 metrów. Osoby, które wstają wcześnie rano, będą mogły podziwiać ogromne góry lodowe na Zatoce Disko, wypchnięte z Icefjordu Ilulissat.
U wejścia do Zatoki Disko wpłyniemy do naturalnie chronionego portu zlokalizowanego na południowym krańcu wyspy Disko, który słusznie nosi duńską nazwę „Godhavn” (Dobry Port), a po grenlandzku „Qeqertarsuaq”, co dosłownie oznacza „Wielką Wyspę”.
Qeqertarsuaq było do 1950 roku najważniejszym miastem w północnej części Grenlandii, ze względu na dynamiczny rozwój gospodarczy napędzany przez przemysł wielorybniczy, który od XVI w. był największą gałęzią przemysłu w całej Arktyce i zapewniał mieszkańcom wyspy Disko duży dobrobyt. Jednak po załamaniu się wielorybnictwa w XXw. miasto zaczęło tracić na znaczeniu, a po wcześniejszym dobrobycie zostało tylko wspomnienie z powodu malejących możliwości zatrudnienia i braku połączeń ze stałym lądem.
Idąc przez miasto dojdziemy do charakterystycznego ośmiokątnego kościoła, zwanego „Vorherres Blækhus” (Czarny dom naszego Pana), chociaż ściany budynku są w kolorze grenlandzkiej czerwieni.
Podczas pobytu w Qeqertarsuaq zapraszamy także na tradycyjną grenlandzką kawę czyli „kaffe mik” z ciastem i dobrą zabawą. Wyjątkowa okazja, aby doświadczyć z bliska słynnej grenlandzkiej gościnności! Po krzpiącej kawie chętne osoby mogą wziąć udział w wędrówce do Kuanneq, gdzie zobaczymy rzadko spotykane formacje w kształcie kolumn z lawy, które ciągną się na długości około 11 kilometrów.
Występujące na wyspie rudo-brązowe bazaltowe góry o płaskich szczytach mają wulkaniczne pochodzenie i należą do najmłodszych formacji geologicznych na Grenlandii. W górach tych znajdują się złoża czystego żelaza i węgla, który był wydobywany przez wiele lat w miejscowości Qullissat na północnym wybrzeżu wyspy. Zamknięcie kopalni węgla decyzją duńskiego rządu w 1972 r. wywołało lawinę niezadowolenia i m.in. przyczyniło się do wykształcenia silnej świadomości politycznej głównie wśród młodzieży Grenlandii czego efektem było przyznanie Grenlandii autonomii w 1979 r.
Późnym popołudniem wypływamy z Zatoko Disko, kierując się dalej na północ. Opływając wyspę Disko od zachodu wczesnym rankiem miniemy niskie klify półwyspu Nuussuaq i wpłyniemy do zatoki Uummannaq. Przez cały czas będziemy mijać góry lodowe o różnych kształtach i rozmiarach.
Rano dotrzemy do 70 równoleżnika północnego i będziemy 440 km na północ od koła podbiegunowego w jednym z najpiękniejszych i najbardziej słonecznych regionów Grenlandii. Dopłynęliśmy do Uummannaq. Miasto położone jest na wyspie o powierzchni 12 kilometrów kwadratowych, a w krajobrazie dominuje imponująca góra w kształcie serca o wysokości 1175 m, od której pochodzi nazwa miasta. Z miasta roztacza się widok na wznoszące się do 1000 metrów klify Storøen oraz na ośnieżone szczyty półwyspu Nuussuaq leżącego na południu, dalej za fiordem. Po fiordzie natomiast majestatycznie płyną większe i mniejsze góry lodowe, kierowane aktualną siłą i kierunkiem wiatru oraz prądami morskimi. Aż pięć aktywnych lodowców na dnie fiordu gwarantuje, że gór lodowych nigdy tu nie brakuje. A dzięki stabilnemu arktycznemu klimatowi z 2000 godzin nasłonecznienia i zaledwie 100 milimetrami rocznych opadów, Uummannaq słusznie można nazwać Riwierą Grenlandii.
Uummannaq zostało na początku założone jako kolonia w głębi półwyspu Nuussuaq w 1758 roku, ale już w 1763 roku miasto przeniosło się na wyspę, gdzie były lepsze warunki do polowań na foki. Wybierzemy się na spacer stromymi uliczkami miasta i zobaczymy między innymi solidny kościół z kamienia oraz przykład starego domu torfowego, które były zamieszkiwane jeszcze kilkadziesiąt lat temu.
W dniu dzisiejszym wracamy do Zatoki Disko. A po południu nasz statek dociera do ogromnego lodowca Eqip Sermia położonego w północno-wschodnim krańcu Zatoki Disko. Czoło lodowca znajduje się ok. 50 mil morskich na północ od Ilulissat i jest częstym celem wycieczek. Swoją bazę mieli tu także dawni odkrywcy, m.in. Francuz de Quervain, który zbudował tu dom, służący jako baza wypadowa dla wypraw na pokrywę lodową.
Podpłyniemy jak najbliżej krawędzi lodu, zachowując jednak bezpieczną odległość od zderzających się brył lodu i gwałtownych fal, które tworzą się podczas cielenia się lodowca. Na zboczach lodowca, można wyraźnie zaobserwować, jak bardzo uległ on stopieniu w ciągu ostatnich 50–100 lat. Ponieważ lodowiec Eqip Sermia jest bardzo aktywny dlatego należy zaznaczyć, że fiord Ataa czasami zapełnia się tak dużą ilością lodu, że przepłynięcie statkiem nie jest możliwe. W takim przypadku program dnia zostanie zmieniony na wizytę w jednej z wiosek w zatoce Disko.
Późnym popołudniem wypłyniemy w kierunku Ilulissat, do którego dotrzemy następnego dnia rano.
Ilulissat oznacza po grenlandzku po prostu „górę lodową”, a miasto słusznie jest nazywane „światową stolicą gór lodowych”. Z pewnością żadne inne miasto na Ziemi nie znajduje się w tak spektakularnym otoczeniu przyrody. Po zatoce Disko, tuż u wybrzeży Ilulissat, unoszą się gigantyczne góry lodowe. Pochodzą z Isfjorden, oddalonego o dobre pół godziny spaceru na południe od Ilulissat, a powstają ponad 30 km dalej w głębi fiordu, przy ogromnym lodowcu Sermeq Kujalleq. Lodowiec ten o szerokości 10 km i grubości 1000 metrów jest największym lodowcem na świecie poza Antarktydą i najbardziej produktywnym. Podczas gdy większość lodowców cieli się w tempie około jednego metra dziennie, lodowiec Ilulissat wbija się codziennie w wody fiordu na długość 25 metrów. W praktyce oznacza to, że lodowiec ten produkuje ponad 10% całego lodu na półkuli północnej, co odpowiada 20 milionom ton dziennie. Te oszałamiające statystyki, wraz z nieopisanie piękną scenerią, zapewniły Ilulissat Isefjorden miejsce na liście światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO.
Podczas gdy znaleziska archeologiczne dowodzą na długie zamieszkiwanie tego obszaru przez Inuitów, to miasto jakie znamy teraz, stale się rozwijało przez ostatnie 280 lat i obecnie jest trzecim co do wielkości miastem Grenlandii z ponad 4500 mieszkańców i niewątpliwie stało się stolicą turystyczną Grenlandii. Tutaj urodził się legendarny odkrywca Arktyki, Knud Rasmussen, a w jego domu rodzinnym mieści się obecnie muzeum miejskie. Miasto oferuje wiele atrakcji turystom, do których należą m.in. świeżo złowione ryby i owoce morza serwowane w kawiarniach i restauracjach miasta czy ciekawe sklepy np. Artist’s Workshop nad portem, gdzie można kupić ręcznie wykonane przedmioty bezpośrednio od lokalnego artysty. Wokół miasta istnieje też wiele dobrze oznakowanych szlaków turystycznych na piesze wędrówki, dostosowanych do każdego poziomu umiejętności.
W dniu dzisiejszym można wykupić dodatkowo 2 ekscytujące wycieczki fakultatywne lub udać się na samodzielną eksplorację Ilulissat. Oferujemy również przyjemną wycieczkę do Sermermiutslette na południe od miasta, skąd roztacza się wspaniały widok na Isfjorden i zatokę Disko. Cała trasa liczy około 10 kilometrów.
Wycieczka łodzią z lokalnym sternikiem do Isfjorden trwa około 2 godziny jest najlepszym sposobem na zobaczenie Ilulissat Isefjorden z bliska i podziwianie fantastycznych lodowych krajobrazów. Jest to naprawdę wspaniałe przeżycie, które na długo zostaje w pamięci. Należy jednak pamiętać o ciepłym ubraniu.
Lot widokowy samolotem Airzafari trwa około 40 minut. Na pokładzie małego, wygodnego samolotu odbędzie zapierający dech w piersiach lot nad cielącymi się lodowcami i wypełnionymi lodem fiordami. Dzięki gwarantowanemu miejscu przy oknie każdy ma doskonały widok na krajobrazy, duże i mniejsze góry lodowe, a może nawet uda się wypatrzeć wieloryby! W przypadku złej pogody termin lotu można zmienić z krótkim wyprzedzeniem.
Rejs do Isfjorden i lot samolotem nie są wliczone w cenę wycieczki i należy je zamówić osobno. Istnieje możliwość wzięcia udziału w obu wycieczkach. Więcej informacji znajduje się w zakładce wycieczki dodatkowe.
Dopiero wieczorem wyruszamy ponownie do zatoki Disko kierując się następnie na południe. Zanim pożegnamy się z górami lodowymi, które towarzyszą nam od kilku dni, mamy nadzieję spotkać grupę humbaków, które zazwyczaj żerują w pobliżu Aasiaat.
Jeśli okaże się, że nasz statek nie będzie mógł dopłynąć do Ilulissat ze względu na lód blokujący wejście do portu, wtedy w zamian odwiedzimy miasteczka Qasigiannguit lub Aasiaat na południe od Ilulissat.
Wioska Itilleq, której nazwę można przetłumaczyć jako „przejście z morza”, leży u podnóża wznoszących się gór i fiordów otaczających środkową część Grenlandii. Itilleq to jedna z wielu małych osad rozproszonych na wybrzeżu Grenlandii, na północ od koła podbiegunowego. Wioska położona jest pośrodku obszaru Aassivisuit-Nipisat wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO, ze względu na swoje wielowiekowe kulturowe dziedzictwo łowieckie Innuitów i dokumentuje całą historię osadnictwa na Grenlandii.
Pomimo tego, że drewniane domy i chaty ze skóry zostały zastąpione kolorowymi, nowoczesnymi domami, sposób życia tutaj nie zmienił się zbytnio od czasu przybycia pierwszych Innuitów na Grenlandię. Lokalne „autostrady” to woda i lód, a morze i tundra wciąż żywią mieszkańców, tak samo jak od tysięcy lat. Podczas polowań typowe zdobycze to pstrągi polarne, renifery i woły piżmowe, których w okolicy jest dużo.
Jednocześnie mieszkańcy Itilleq są także zanurzeni we współczesnym świecie dzięki smartfonom, szybkiemu internetowi i telewizji satelitarnej, jednak nadal są dumni z historycznego dziedzictwa i wciąż kultywują swoją kulturę i tradycje w naszym nowoczesnym i zmieniającym się świecie. Mieszkańcy tej malowniczej osady są bardzo szczęśliwi, gdy mogą ją pokazać innym i witają nas z typową, ciepłą grenlandzką gościnnością.
Po opuszczeniu Itilleq udamy się nieco na południe i w głąb 160-kilometrowego fiordu Kangerlussuaq.
W nocy przepłyniemy przez 160-kilometrowy Søndre Strømfjord, a rano dotrzemy do Kangerlussuaq, końcowego celu naszego rejsu. Po śniadaniu na pokładzie czas pożegnać się ze statkiem i jego załogą. Pontonami Zodiac dopływamy do portu Kangerlussuaq i stamtąd pojedziemy autobusem do miasteczka. Tutaj istnieje możliwość dołączenia do krótkiej wycieczki po mieście przed lotem do Danii.
(Wycieczka nie jest wliczona w cenę wycieczki, więcej informacji w zakładce wycieczki dodatkowe)
Następnie nasza pełna przygód podróż po Grenlandii dobiega końca, a my polecimy samolotem z Kangerlussuaq do Kopenhagi. Po przylocie ponownie jesteśmy zakwaterowani w hotelu w pobliżu lotniska. Reszta dnia do własnej dyspozycji. Można się wybrać na samodzielne spacery po Kopenhadze. Dla chętnych nasz pilot zorganizuje wspólne wyjście do miasta (przejazd metrem lub pociągiem do/z centrum miasta na własny koszt).
W dniu dzisiejszym wylecimy z lotniska w Kopenhadze i po krótkim locie wylądujemy w Warszawie pełni wrażeń i wspomnień z rejsu.
Lot nad lodowcem w Ilulissat (Airzafari)
Zobacz zapierające dech w piersiach widoki na lodowiec północny i wielki fiord Kangia Icefjord, miejsce narodzin gór lodowych! Podczas tego 40-minutowego lotu będziesz miał świetną okazję, aby zobaczyć piękną przyrodę wokół Ilulissat, a dzięki gwarantowanemu miejscu przy oknie każdy będzie miał doskonały widok na lodowe krajobrazy, duże i małe góry lodowe... a może nawet wieloryby!
Cena: 2198 zł za osobę.
Wycieczka łodzią pomiędzy górami lodowymi w Ilulissat
Trwający ok. 2h rejs jest najlepszym sposobem na zobaczenie Ilulissat Isefjorden z bliska i podziwianie fantastycznych lodowych krajobrazów. Jest to wspaniałe przeżycie, które na długo zostaje w pamięci. Należy jednak pamiętać o ciepłym ubraniu.
Cena: 618 zł za osobę.
Lodowiec Renifera z obiadem w formie grilla
W Kangerlussuaq można wziąć udział w wycieczce na Lodowiec Renifera, będący częścią lądolodu grenlandzkiego. Po ok. półgodzinnej jeździe przez dolinę docieramy do czapy lodowej i lodowca, który wznosi się do 60 metrów nad powierzchnią tworząc spektakularną granicę między lądem i pokrywą lodową. Jak sama nazwa wskazuje, istnieje duża szansa, że zobaczymy tu renifery pasące się na bujnej trawie obok lodowca. Po wizycie na Lodowcu Reniferów wracamy w okolice lotniska gdzie zjemy obiad w formie grilla w restauracji Roklubben.
Cena: 868 zł za osobę.
Zwiedzanie miasta w Kangerslussuaq
Podczas tej wycieczki usłyszymy interesujące historie o pierwszych plemionach Innuitów, które zamieszkiwały te tereny aż do znaczenia miasta podczas II wojny światowej, wojny koreańskiej i zimnej wojny oraz w obecnych czasach.
Jedna z najbardziej rozbudowanych sieci drogowych Grenlandii, otaczająca Kangerlussuaq, umożliwia nam dotarcie do kilku interesujących punktów orientacyjnych, w tym do osady badawczej w Kellyville i obiektów starej bazy wojskowej.
Cena: 298 zł za osobę.
Wycieczki należy zamówić i opłacić w biurze, najpóźniej na 45 dni przed wylotem – liczba miejsc jest ograniczona, dotyczy to w szczególności lotu widokowego.
Wycieczki prowadzone są przez lokalnych przewodników.
W Ilulissat można wziąć udział w obu wycieczkach
Informacja o cenie
- Dopłata za kabinę 1-osobową
-
- Dopłata do jednoosobowego Junior Suite Kat. A: 39 368 zł
- Dopłata do jednosobowego apartamentu z balkonem Kat. B: 28 748 zł
- Dopłata do jednoosobowej kabiny z balkonem Kat. C: 18 138 zł
- Dopłata do jednoosobowej kabiny Kat. C Superior: 19 698 zł
- Dopłata do jednoosobowej kabiny z dużym balkonem Kat. C-XL Grand Superior: 21 678 zł
- Dopłata do jednosobowej kabiny z balkonem francuskim Kat. E: 16 948 zł
- Dopłata do jednoosobowej kabiny z bulajem Kat. G: 6 578 zł
- Dopłata do podwyższenia standardu kabiny 2-osobowej
-
- Dopłata do kabiny Junior Suite Kat. A: 14 158 zł na osobę
- Dopłata do kabiny Apartament z balkonem Kat. B: 8 088 zł na osobę
- Dopłata do kabiny z balkonem kat. C: 2028 zł na osobę
- Dopłata do kabiny kat. C Superior: 5298 zł na osobę.
- Dopłata do kabiny z balkonem kat. C XL grand superior: 4048 zł na osobę
- Dopłata do kabiny z balkonem francuskim Kat. E: 1348 zł na osobę.
- Cena zawiera
-
- Opiekę polskiego pilota przy grupie powyżej 15 osób
- Opiekę anglojęzycznego zespołu ekspedycyjnego
- Bezpośredni przelot na trasie Warszawa-Kopenhaga-Warszawa
- Bezpośredni przelot na trasie Kopenhaga-Kangerlussuaq-Kopenhaga
- Transfer w obie strony pomiędzy lotniskiem w Kangerlussuaq a statkiem Ocean Albatros
- Transport i wycieczki zodiakami podczas rejsu zgodnie z programem
- 2 noclegi w hotelu przy lotnisku w Kopenhadze w pokoju dwuosobowym ze śniadaniem
- 7 noclegów na statku Ocean Albatros w 2-osobowej kabinie zewnętrznej z bulajem (kategoria D) z łazienką/toaletą
- Spotkania informacyjne i wykłady prowadzone przez członków załogi ekspedycji w języku angielskim
- Całodzienne wyżywienie na statku podczas rejsu
- Kawę, herbatę i wodę na statku
- Piesze zwiedzanie odwiedzanych miejscowości
- Możliwość pieszych wędrówek w Sisimiut, Qeqertarsuaq, Uummannaq i Ilulissat
- Wizyty w muzeum w Sisimiut i Ilulissat
- Ubezpieczenie podstawowe KL i NNW
- Cena nie zawiera
-
- Dopłaty za kabinę jednoosobową
- Dopłaty za podwyższenie kategorii kabiny
- Ewentualnych posiłków i napojów na lądzie oraz przed i po rejsie
- Dodatkowych wycieczek i przejazdów
- Napojów na statku poza kawą i herbatą przez całą dobę oraz soków podczas śniadań
- Napiwków dla personelu statku, lokalnych przewodników itp. (około 16 USD na osobę za noc)
- Innych osobistych wydatków
- Wszystkiego, co nie jest wymienione w sekcji "Cena zawiera"
Informacje praktyczne
Warunkiem uczestnictwa jest zapoznanie się uczestników z Ogólne Warunki Imprez Turystycznych Albatros Travel A/S.
Informacje Praktyczne
Kabiny i suity
Łącznie na statku znajduje się 95 kabin pasażerskich i apartamentów. Dostępne są zarówno kabiny zewnętrzne, kabiny z balkonem, jak i apartamenty. W kabinach znajdują się dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Ponadto na pokładzie statku znajduje się kilka kabin jedno i trzyosobowych. Wszystkie kabiny posiadają własną łazienkę i toaletę oraz indywidualną regulację temperatury. Do dyspozycji Gości jest również suszarka do włosów i telewizor, suszarka do włosów, telewizor, sejf, lodówka, kilka gniazdek 230 W i gniazd USB. Dodatkowo na wyposażeniu szlafroki, kapcie oraz kosmetyki (olejek do ciała, balsam do ciała, szampon).
Apartament rodzinny o powierzchni 50 m2 – BS (apartament Brynhilde)
Największą ze wszystkich kajut na pokładzie Ocean Albatros jest apartament rodzinny. Apartament ten znajduje się na pokładzie 7 i składa się z dwóch sąsiadujących ze sobą pokoi z balkonem francuskim. Jest miejsce dla maksymalnie 5 osób. W apartamencie znajdują się dwa podwójne łóżka i rozkładana sofa.
Apartament Premium 45 m2 – Kat. PS. (apartament Freydis)
Drugą pod względem wielkości kajutą na pokładzie Ocean Albatros jest Premium Suite. Ten 2-pokojowy apartament posiada łóżko małżeńskie (lub dwa pojedyncze), komplet wypoczynkowy, stół i krzesło, a także balkon i przestronną łazienkę. Znajduje się na pokładzie 4.
Junior Suite 39 m2 – Kat. A.
4 mniejsze apartamenty znajdujące się na statku Ocean Albatros oferują fantastyczny widok z pokładu 7. Apartamenty posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, rozkładaną sofę, kącik wypoczynkowy, przestronną łazienkę i prywatny balkon. Kabina może pomieścić do 3 osób. Znajduje się na pokładzie 7.
Apartament z balkonem 35-28 m2 – Kat. B
Ocean Albatros posiada 6 Apartamentów z balkonami na pokładach 4 i 6. W apartamentach znajduje się łóżko małżeńskie lub dwa łóżka pojedyncze, a także część wypoczynkowa, łazienka i prywatny balkon. Apartamenty z balkonem przeznaczone są dla 2 osób.
Duża kabina z balkonem 25-30 m2 – Kat. C XL
Duże kajuty kat. C XL z balkonem znajdują się na pokładzie 4. Posiadają balkon, łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze oraz łazienkę. Dwie z kajut kategorii C XL są nieco większe i wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak większa łazienka i szersze drzwi.
Kabina kategorii C Superior – ok. 22-25 m2
Ta kategoria kabin jest najczęściej spotykana na statku. Usytuowane odpowiednio na pokładach 4 i 6, wszystkie kabiny tej klasy posiadają podwójne łóżko lub dwa pojedyncze łóżka, łazienkę i prywatny balkon. Połowa kabin jest wyposażona w rozkładaną sofę, dzięki czemu w kabinie może podróżować rodzina z dzieckiem. Dostępne są także w tej kategorii kabiny połączone drzwiami.
Kabina z balkonem ok. 18-22 m2 – Kat. C
Kabiny tego typu znajdują się odpowiednio na pokładach 4 i 6. Kabiny posiadają balkon, łóżko podwójne lub dwa łóżka pojedyncze oraz łazienkę.
Kabina standardowa z bulajem 13-22 m2 – Kat. D
Standardowe kabiny na statku Ocean Albatros z bulajem. Kabiny te są idealne dla tych, którzy chcą wygodnie podróżować. Kabiny standardowe wyposażone są w 2 łóżka pojedyncze oraz łazienkę. Znajdują się na pokładach 3 i 4 w bliskiej odległości od tzw. Mood room, czyli szatni, w której przechowywane są także kalosze i ciepła odzież wierzchnia i gdzie ubieramy się przed wejściem do Zodiaków. Należy pamiętać, że układ i wielkość kabin mogą się różnić.
Kabina standardowa z balkonem francuskim 14 m2 – Kat. E
Standardowe kabiny z francuskim balkonem znajdują się wysoko na statku na pokładzie 7. Kabina ma podwójne łóżko typu queen-size (150x200 cm), okna sięgające od podłogi do sufitu oraz łazienkę.
Kabina trzyosobowa z bulajem 22 m2 – Kat. F
Standardowe kabiny trzyosobowe na statku Ocean Albatros z bulajem. Kabiny są idealne dla tych, którzy potrzebują wygodnej bazy dla maksymalnie 3 osób. Standardowe kabiny mają 3 łóżka pojedyncze i łazienkę. Znajdują się na pokładzie 3.
Kabina standardowa pojedyncza z bulajem 14 m2 – Kat. G
Kabiny jednoosobowe Standard znajdują się na pokładzie 3. Usytuowane są blisko szatni tzw. mood room i zapewniają łatwy dostęp do platformy z której wchodzimy na Zodiaki.
Liczba uczestników
Wymagane minimum uczestników dla rejsu to 50 osób. Albatros Travel zastrzega sobie prawo odwołania rejsu w terminie od 4 do 6 tygodni przed datą jego rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.
Polski pilot towarzyszy grupie przy min. 15 uczestnikach.
Warunki pogodowe
Zmienne warunki pogodowe mogą powodować zmiany w programie i trasie.
Koncepcja rejsu ekspedycyjnego
Albatros przez kilka lat wypracował formułę rejsów, która jest szczególnie sprawdza się w warunkach polarnych, gdzie lód w połączeniu z ograniczoną infrastrukturą i niedostępnym pustkowiem wymaga podróży o charakterze bardziej ekspedycyjnym, co jest idealne dla osób poszukujących naprawdę wyjątkowych doświadczeń w podróży. To fantastyczna wycieczka przyrodnicza, która nieco różni się od tradycyjnych rejsów. Stosunkowo niewielka liczba uczestników sprawia, że każdy bez problemu może jednocześnie brać udział w zejściach na ląd, wizytach w stacjach badawczych, wycieczkach, wykładach i obserwacji wielorybów.
Podróż jest bardzo komfortowa i bez specjalnych wymagań dla uczestników. Zakładamy jednak, że uczestnicy są sprawni oraz mobilni i mogą doświadczać natury o własnych siłach. Należy mieć świadomość, że podróż różni się od zwykłych podróży turystycznych, ponieważ nie mamy takich samych możliwości szczegółowego planowania podróży. Wiele elementów jest nieprzewidywalnych, a trasa jest w dużej mierze zdeterminowana przez wiatr, pogodę, lód i aktualne warunki atmosferyczne. Opis trasy należy traktować jako idealny plan, ale z pewnością ulegnie on zmianie, w zależności od warunków pogodowych.
Kierownik wyprawy będzie konsultował z kapitanem statku trasę i codzienny program, dbając o zapewnienie jak największej ilości wrażeń z podróży przy panujących w danym momencie warunkach. Jeśli na przykład trafimy na stado wielorybów, program dnia może zostać zmieniony od razu.
Ważną częścią podróży są zejścia na ląd, odbywające się specjalnymi pontonami typu Zodiak, które przetransportują nas na bezludne wybrzeża. Na statku dopływamy jak najbliżej się da do zwiedzanych miejsc, a następnie przesiadamy się na pontony, aby dopłynąć na brzeg lub popływać wśród wielorybów, fok, gór lodowych czy ptasich wysp. Jest to stosunkowo łatwe dla każdego, kto jest w pełni mobilny, ale może być problemem dla osób niepełnosprawnych. Zawsze istnieje możliwość, aby pozostać na pokładzie statku, który jest wyposażony w małą bibliotekę. Kiedy używamy słowa wyprawa, należy je brać dosłownie. Wyjazdy są ekspedycjami, co oznacza, że nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć przebiegu danej wyprawy.
Wycieczka podlega ogólnym warunkom uczestnictwa w imprezach Albatros Travel, z którymi uczestnicy powinni się zapoznać.
Kto może wziąć udział?
Aby wziąć udział w tym rejsie, wymagana jest mobilność, samowystarczalność i samodzielne poruszanie się bez pomocy w pagórkowatym terenie. Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować i przebywać z osobami powyżej 18 roku życia.
Brak przystosowań dla osób niepełnosprawnych
Statek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, mających trudności z chodzeniem i nieporuszających się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z zapewnieniem bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom rejsu - każdy powinien być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy personelu czy innych pasażerów.
Nie wolno zabierać na pokład ani wózków dla niepełnosprawnych, ani balkoników. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa, na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.
Specjalne warunki zdrowotne
W celu zapewnienia bezpieczeństwa prosimy o poinformowanie Albatros Travel o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych problemach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu
Połączenie krajowe
Niestety nie ma możliwości zarezerwowania połączeń krajowych na przeloty w Polsce.
Dane paszportowe i paszporty
Ze względu na bardziej rygorystyczne zasady bezpieczeństwa dotyczące podróży lotniczych linia lotnicza wymaga okazania paszportu podczas podróży. Ponadto firma przewozowa wymaga od wszystkich gości podania danych paszportowych (numer paszportu i data ważności; data i miejsce urodzenia) przed podróżą.
Na statku paszporty są przechowywane w recepcji do końca rejsu.
Choroba morska
Zalecamy zaopatrzenie się we własnym zakresie w lekarstwa na chorobę morską.
Istnieje wiele sposobów na to, by radzić sobie z chorobą morską, takich jak plastry czy tabletki przeciwko chorobie morskiej. Leki na chorobę morską zawierają różne składniki aktywne, to co działa na jedną osobę, może okazać się nieskuteczne w przypadku drugiej osoby. Prosimy pamiętać również, że leki zapobiegające chorobie lokomocyjnej mogą powodować senność. W razie wątpliwości co do tego, która metoda jest najlepsza w Państwa przypadku, prosimy, aby skonsultowali to Państwo z lekarzem przed wyjazdem. W recepcji, na pokładzie statku dostępna jest ograniczona liczba tabletek na sprzedaż, zachęcamy zatem do zakupienia własnych tabletek przeciwko chorobie morskiej.
Ochrona przeciwsłoneczna
Chociaż jesteśmy daleko na północ, promienie słońca są bardzo mocne, zarówno w dzień, jak i w nocy. Ze względu na arktyczne warunki, jest sucho i panuje duża wilgotność słońce jest silniejsze niż w Polsce. W związku z tym zalecamy, aby zabrać ze sobą krem z filtrem przeciwsłonecznym.
Załoga statku
Oprócz przewodników wycieczek na pokładzie znajdują się dwie grupy załogi, które wspólnie pracują nad tym, aby Państwa podróż była wyjątkowym przeżyciem. Kapitan statku i marynarze są odpowiedzialni za obsługę i zarządzanie statkiem. Kierownik hotelu i personel hotelowy są odpowiedzialni za kabiny, apartamenty i wyżywienie i dołożą wszelkich starań, aby spełnić Państwa potrzeby na pokładzie i zapewnić komfortowy pobyt. Obie grupy załogi mówią po angielsku.
Przewodnicy wycieczek i zagraniczni goście na pokładzie
Należy pamiętać, że w rejsie biorą udział goście z całego świata. Dlatego nasz zespół ekspedycyjny składa się z anglojęzycznych przewodników ekspedycyjnych, Wykłady i spotkania informacyjne będą na ogół prowadzone w języku angielskim. Przy zejściach na ląd będziemy się starać w miarę możliwości, aby osoby tej samej narodowości znalazły się w jednej grupie.
Ważne zasady dotyczące schodzenia na ląd
Kiedy jesteśmy na lądzie, bardzo ważne jest oczywiście okazanie najgłębszego szacunku dla wyjątkowej przyrody. Oznacza to działanie zgodnie z mottem: Nie zostawiaj nic poza śladami swoich stóp i nie zabieraj z natury niczego poza wspomnieniami. Prosimy również, aby wszyscy trzymali się blisko swojej grupy – dotyczy to szczególnie wyprawy do Arktyki, gdzie spotkanie niedźwiedzia polarnego jest całkiem prawdopodobne. W takim przypadku należy ściśle się stosować do poleceń załogi i kierownika wyprawy.
Ogólne zasady bezpieczeństwa
- Nie wchodź do domu / budynku, chyba że zostałeś wyraźnie zaproszony do środka
- Nie jedź sam w niezamieszkałe miejsca, upewnij się, że grupa jest w zasięgu wzroku i pamiętaj, że pogoda może gwałtownie nagle ulec zmianie, a tym samym może pogorszyć się widoczność.
- Zachowaj bezpieczną odległość od zwierząt i ptaków (minimum pięć metrów).
- Pilnuj czasu i upewnij się co go godziny odpłynięcia z portu, abyś nie spóźnił się na statek.
- Zawsze informuj obsługę statku, kiedy samodzielnie schodzisz ze statku i kiedy wrócisz.
Jakie ubrania warto spakować
Rejs statkiem po północnym Atlantyku wymaga bardzo zróżnicowanej. Na Islandii temperatury spadają do 12 stopni, ale na Grenlandii możemy spodziewać się temperatur nawet ok. 0 stopni i to także gdy świeci słońce. Tutaj praktyczna okaże się ciepła i wodoodporna odzież oraz czapka i rękawiczki.
Warto zabrać ze sobą ubrania, które można ze sobą łączyć i ubierać się na „cebulkę” czyli np. wełniany sweter z długim rękawem od wewnątrz, sweter lub polar jako warstwę środkową oraz wodoodporną i wiatroszczelną kurtkę na zewnątrz. Najlepiej sprawdzą się też ciepłe spodnie. Warto też zabrać ciepłą bieliznę i lekkie spodnie przeciwdeszczowe, które przydadzą się podczas pływania na pontonach Zodiak..
Para mocnych, dobrze wyprofilowanych i antypoślizgowych butów do chodzenia idealnie sprawdzi się na pokładzie oraz podczas spacerów na lądzie. Na pokładzie Ocean Albatros dostępny jest duży wybór kaloszy do wypożyczenia. Są praktyczne w użyciu podczas schodzenia na ląd z pontonów Zodiak.
Ponieważ jest to rejs ekspedycyjny na statku ubieramy się w tym właśnie duchu czyli wygodnie i nieformalnie. To nie jest luksusowy rejs po Karaibach, gdzie wymagane są eleganckie ubrania i długie suknie. Większość osób nosi jeansy i ubrania z dzianiny także podczas uroczystych kolacji, które naturalnie też organizujemy.
Bardzo dobrym pomysłem jest zabranie ze sobą lornetki.
Nie ma potrzeby zabierania ręczników.
Z ręką na sercu
Na wyprawie
Rejs ekspedycyjny to coś zupełnie odmiennego od zwykłego rejsu. Eksplorujemy obszary, gdzie na podróż wpływa wiele czynników, takich jak wiatr i pogoda. Czasami pogoda może nas zatrzymać, a gęsta mgła może sprawić, że dotrzemy do celu później, ponieważ bezpieczeństwo pasażerów jest dla nas najważniejsze. Innym razem przyjazny prąd dorowadzi nas do celu wcześniej. Czasem zatrzymujemy się, żeby nacieszyć oczy widokiem bawiącego się wieloryba, zobaczyć niedźwiedzia polarnego goniącego krę lodową, albo zatrzymujemy się na dłużej w małej grenlandzkiej osadzie, bo właśnie odbywa się lokalny festyn lub upolowana foka wyciągana jest na brzeg.
Dlatego podane w programie godziny przypłynięcia i wypłynięcia mają charakter orientacyjny i należy się liczyć z możliwością przesunięcia czasu w jedną i drugą stronę lub nawet konieczność zmiany kolejności portów do których zawijamy. Zawsze jednak staramy się, aby realizowany program był jak najbliższy temu podanemu pierwotnie. Jednak wybierając się na rejs ekspedycyjny, trzeba być przygotowanym na zmiany w programie. Możemy jednak zapewnić, że zawsze czekają nas wspaniałe przeżycia.
Warunki pogodowe
Zwracamy uwagę, że wszystkie wycieczki i zejścia na ląd są uzależnione od warunków pogodowych, morskich i lodowych. Nasze Zodiaki i kajaki muszą być w stanie manewrować w odpowiednich warunkach, gwarantujących bezpieczeństwo wszystkim pasażerom i personelowi.
Dlatego statek Ocean Albatros dysponuje wygodnymi częściami wspólnymi, takimi jak wellness/sauna, restauracja, bar i biblioteka, gdzie nasi pasażerowie mogą spędzać wolny czas nawet przy złej pogodzie. Podczas rejsu towarzyszą nam eksperci z różnych dziedzin, którzy w trakcie podróży wygłoszą ciekawe wykłady na różne tematy od historii eksploracji bieguna północnego przez biologię, geologię, glacjologię na dzikiej przyrodzie kończąc.
Bezpieczeństwo najważniejsze
Podczas rejsu wypływamy na otwarte morze i nie da się uniknąć tego, że statek napotka większe fale. Dlatego poruszając po statku zawsze trzymaj rękę na poręczach schodów i poręczach znajdujących się wzdłuż wszystkich korytarzy i ścian statku.
Wchodząc na pokład Zodiaka, ważne jest również, aby zawsze mieć jedną rękę wolną, żeby używając tzw. „chwytu marynarskiego” obsługa mogła bezpiecznie wprowadzić każdego na Zodiak.
Obie te dobre zasady są szczegółowo omawiane na pierwszym spotkaniu informacyjnym na pokładzie statku.
Ogólne zasady podróży
Wymagania w zakresie sprawności fizycznej
Ubezpieczenie podróżne
Ubezpieczenie podróżne Allianz
Piloci Albatros Travel
Wycieczki organizowane przez biuro podrózy Albatros Travel prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane.
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.
Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.
Paszport
Podróż z małoletnimi
Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i zgody notarialnie poświadczonej i przetłumaczonej na język angielski zawierającej zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą, w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.
Miejsce w samolocie
Posiłki specjalne
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.
Miejsce w autokarze
Albatros Travel nie zapewnia możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze.
Zastrzeżenia/zmiany
Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. W Albatros Travel wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty.
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.
Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.
Albatros Oceny gości
Przy większości programów Albatros Travel podajemy średnią ocenę wycieczki uzyskaną od wszystkich jej uczestników. Ocena ta pochodzi od naszych klientów z wszystkich krajów skandynawskich. Poniżej zamieszczamy oceny i opinie polskich gości. Albatros przedstawia opinie o wycieczkach, aby pomóc klientom, dokonać świadomego wyboru kolejnej podróży. Przejrzystość i uczciwość jest dla nas bardzo ważna, aby zapewnić gościom najlepsze doświadczenia podróży. Wszystkie oceny są sprawdzane przez naszego zewnętrznego partnera Bazaarvoice, który gromadzi i nadzoruje ich poprawność. Albatros przestrzega surowych zasad Bazaarvoice odnośnie gromadzenia ocen oraz opinii i uzyskał Bazaarvoice Authentic Reviews Trustmark. Więcej informacji na stronie: www.bazaarvoice.com/trustmark