MS Viktoria
Jak wyglądają kabiny?
Każda z jasnych i przestronnych kabin ma ok. godz. 16 m2 oraz duże okno z widokiem na rzekę i okolicę. Kabiny wyposażone są w dwa łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie, łazienkę z toaletą i prysznicem, telefon, suszarkę do włosów, sejf, ogrzewanie/klimatyzację i telewizor.
Kabina na głównym pokładzie (kat. C)
Kabina zewnętrzna na głównym pokładzie posiada 2 łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Powierzchnia około 16 m2.
Kabina z balkonem francuskim na pokładzie wyższym (kat. B)
Kabina zewnętrzna z balkonem francuskim na pokładzie wyższym posiada 2 łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Powierzchnia około 16 m2.
Kabina z balkonem francuskim na pokładzie najwyższym (kat. A)
Kabina zewnętrzna z balkonem francuskim na pokładzie najwyższym posiada 2 łóżka pojedyncze lub łóżko małżeńskie. Powierzchnia około 16 m2.
Specjalne warunki zdrowotne
Klient jest zobowiązany poinformować Albatros Travel o każdym wydarzeniu dotyczącym jego stanu zdrowia związanego z chorobą lub stopniem niepełnosprawności, ciążą lub innym czynnikiem, które mogą wpłynąć na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu.
Podróż osób niepełnosprawnych
Niestety, statek nie jest przeznaczony dla osób, które nie mogą poruszać się o własnych siłach. Ze względów bezpieczeństwa przedsiębiorstwo żeglugowe wymaga również, aby wszyscy pasażerowie, w sytuacji zagrożenia mogli samodzielnie przejść ze statku do łodzi bez pomocy personelu lub współpasażerów.
Ze względów bezpieczeństwa wózki inwalidzkie i chodziki nie mogą być przewożone na statku, ponieważ muszą być wolne przejścia na korytarzach.
Wyżywienie na pokładzie
Wszystkie posiłki są podawane w restauracji na statku. Śniadanie serwowane jest w formie bufetu lub do stolików. Serwowane są różne dania takie jak: jajka, naleśniki, pieczywo, świeże owoce i różne inne produkty śniadaniowe. Istnieje możliwość zamówienia posiłku wegetariańskiego. Do śniadania przy stolikach serwowana jest kawa i herbata.
W niektórych przypadkach obiad może być również pakietem lunchowym, gdy planujemy całodniową wycieczką. Jeśli obiad nie jest wliczony w cenę, wynika to jasno z programu dnia.
Wieczorny posiłek, składający się z trzech lub więcej potraw serwowany jest przy stołach. Można wybierać między kilkoma daniami - na przykład wegetariańskimi, rybami lub mięsem na danie główne - i zazwyczaj pomiędzy kilkoma różnymi przystawkami i deserami.
W restauracji goście otrzymują miejsca razem z grupą.
Oprócz głównych posiłków, podawana jest również poranna kawa / herbata, popołudniowa kawa / herbata z ciastem i w niektóre dni nocna przekąska.
Godziny posiłków będą się różnić z dnia na dzień, a informacja o dokładnych godzinach będzie podana przez pilota. Podane poniżej godziny są godzinami orientacyjnymi:
- Śniadanie 07:00-09:00
- Obiad 12:30-14:00
- Kolacja 19:00-21:00
- Popołudniowa kawa / herbata i ciasto w barze 16:00-16:30
- Przekąska nocna 22.00-23:00
Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są w połączeniu z posiłkami. W niektóre dni jest też popołudniowa kawa i ciasto.
Posiłki specjalne
Restauracja na statku ma możliwość przygotowania żywności dla diabetyków, wegetarian, alergików i osób z nietolerancją laktozy. Wystarczy taką prośbę zgłosić będąc już na statku. W menu w restauracji wszystkie potrawy są odpowiednio oznaczone, czy danie zawiera pokarmy, które mogą być problematyczne dla alergików.
Napoje na pokładzie
Kawa i herbata do posiłków wliczone są w cenę podróży, inne napoje są za dodatkową opłatą.
W czasie podróży oferujemy pakiet napojów, który zawiera napoje bezalkoholowe, wino domowe, piwo beczkowe i piwo bezalkoholowe w butelce. Czytaj więcej tutaj: https://www.nicko-cruises.de/en/food-drink/drink-packages. W przypadku zainteresowania zakupem pakietu należy go zarezerwować i opłacić na statku. Pakiet powinien zostać opłacony przez wszystkie osoby zamieszkałe w kabinie.
W restauracji butelka wina kosztuje około 20-35 euro, piwo (butelka lub puszka) około 3-5 euro, a koktajle około 6-8 euro. Woda sodowa i mineralna kosztuje około 2,5-4,5 euro za butelkę.
Należy pamiętać, że pakiet napojów jest zakupem osobistym, a jeśli zamówienie zostanie wykorzystane dla innych osób, zamówienie takie zostanie anulowane bez zwrotu pieniędzy.
Woda pitna
Woda w kranach pochodzi ze zbiornika słodkowodnego znajdującego się na statku, jest oczyszczona i nadaje się do picia oraz do szczotkowania zębów.
Strój
Nie ma wymogu co do obowiązujących strojów. Większość gości wieczorem na kolację ubiera się ładnie ale nieformalnie. Mężczyźni mogą być ubrani w długie spodnie i koszulkę / koszulkę polo z kołnierzykiem. Polecamy zabrać ze sobą wygodne obuwie na wycieczki poza statkiem.
Czy spakować ręcznik?
Nie trzeba mieć własnego ręcznika.
Sprzątanie kabiny
Kabiny są sprzątane codzienne.
Elektryczność
W kajutach znajdują się kontakty z napięciem 220 V. Nie wolno zabierać własnych żelazek ani innych podobnych urządzeń elektrycznych. W kabinie znajduje się suszarka do włosów.
Internet
Na statku jest dostęp Wi-Fi (lokalny bezprzewodowy internet). Sieć jest zwykle najsilniejsza w częściach wspólnych statku. Dostęp do internetu jest za dodatkową opłatą. Przeczytaj więcej w instrukcji obsługi statku ABC na pokładzie.
Telewizor.
Wszystkie kajuty wyposażone są w telewizor. Zazwyczaj w pobliżu śluz i na niektórych odcinkach szlaku żeglugowego sygnał satelitarny może być zakłócony.
Telefon komórkowy
Prosimy pamiętać, że dzwonienie z własnego telefonu komórkowego może być kosztowne i mogą obowiązywać dodatkowe opłaty za połączenia i korzystanie z danych z zagranicy. Przed wyjazdem należy skontaktować się z firmą telekomunikacyjną, aby uzyskać informacje o opłatach za połączenia.
Przechowywanie rzeczy wartościowych
W kabinie jest sejf. Należy jednak pamiętać, że firmy transportowe i Albatros Travel nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy wartościowe pozostawione w sejfie, w kabinie lub w innym miejscu na pokładzie.
Płatność na pokładzie statku
Wszystkie ceny na pokładzie podane są w euro. Podczas posiłków podajemy numer swojej kabiny, obsługa zanotuje każde zamówienie. Rozliczenie odbywa się w przedostatnim dniu wyjazdu. Możesz płacić gotówką lub kartą kredytową (VISA, MasterCard). O szczegółach dotyczących rozliczenia poinformuje pilot. Należy pamiętać, że opłata za dodatkowe wycieczki zakupione na pokładzie wynosi 1%.
Dodatkowe opłaty.
Za napoje i dodatkowe posiłki nie wliczone w cenę.
Napiwki
Oczekuje się, lokalni przewodnicy i personel na statku otrzymają pewną kwota napiwku. Sugerujemy 10-13 euro za noc za osobę.
Musimy jednak podkreślić, że napiwki mają oczywiście charakter indywidualny i dobrowolny.
Palenie na statku
Palenie dozwolone jest na pokładzie słonecznym tylko przy stołach, w których ustawione są popielniczki. We wszystkich innych miejscach palenie jest surowo zabronione.
Osoby niepełnoletnie
Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować z rodzicami lub dorosłymi w wieku powyżej 18 lat. Aby kupić alkohol, należy mieć skończone 18 lat.
Dzieci na pokładzie statku
Dzieci są mile widziane na pokładzie statku. Dzieci poniżej 18 roku życia nie mogą spać bez osoby dorosłej, to znaczy, że dwoje dzieci nie może dzielić kabiny, ale muszą dzielić kabinę z osobą dorosłą.
Pilot grupy
Rolą pilota grupy jest pomoc w praktycznych sytuacjach, takich jak wejście, transfer z lotniska i na lotnisko, wejście na pokład oraz podanie informacji o możliwościach na statku i na lądzie. Ponadto piloci wezmą udział w wycieczkach opisanych w programie. Oczywiście zawsze chętnie odpowie na wszelkie pytania.
Jakim językiem posługujemy się na pokładzie?
Goście na pokładzie statku pochodzą głównie ze Skandynawii i Niemiec. Personel na statku mówi po angielsku i niemiecku. W razie problemów w porozumieniu się z obsługą, pilot grupy pomoże w tłumaczeniu.
Zaokrętowanie
Z lotniska/hotelu organizowany jest wspólny transport, a godziny zaokrętowania podaje pilot. Należy liczyć się z krótkim przestojem przy wejściu na statek ze względu na konieczność zaokrętowania wszystkich gości.
Pokład słoneczny
Na statku mamy do dyspozycji pokład słoneczny.
Należy jednak pamiętać, że pokład słoneczny w niektóre dni i rejsy żeglarskie może być zamknięty na krótszy lub dłuższy okres z uwagi na to, że mijamy niskie mosty lub śluzy. Dotyczy to zwłaszcza rejsów żaglowych między Renem i Dunajem.
Hałas podczas rejsu
Na nowoczesnych statkach nie odczuwa się hałasu, ale w kabinach rufowych pogłos silników odczuwalny jest bardziej niż w kabinach usytuowanych centralnie. W kabinach dziobowych pogłos będzie słyszalny przy wykonywaniu manewrów, kiedy pracują śruby dziobowe, ale to raczej dotyczy przejść przez śluzy. Pogłos z systemu klimatyzacji i wentylacji jest ledwo słyszalny, kiedy jest włączony.
Przypłynięcie do nabrzeża
Statki przy nabrzeżach są cumowane obok siebie. Oznacza to, że może zdarzyć się, że z okien będzie widać drugi statek oraz będzie konieczność przejścia przez inny statek, alby wyjść na nabrzeże lub pasażerowie innych statków będą przechodzić przez nasz statek MS Victoria.
Firma żeglugowa stara się jak najbliżej podpłynąć do miejsca, które odwiedzamy. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, a nawet jeśli rezerwacja jest potwierdzona, port zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca cumowania naszego statku na kilka godzin przed przyjazdem. Oznacza to, że w przypadkach, gdy miejsce postoju znajduje się daleko od centrum miasta i w odległości krótkiego spaceru, rezerwujemy autobus lub korzystamy z transportu publicznego do centrum miasta, gdy wyjeżdżamy na wycieczkę zgodnie z programem. Natomiast jeśli nie bierzecie Państwo udziału w wycieczce transport ze statku odbywa się na własny koszt.
Poziom wody
Żeglowanie po europejskich rzekach zależy od aktualnego poziomu wody. Każdego roku występują okresy zarówno przypływu, jak i przypływu, podczas których niektóre przejścia stają się trudne lub niemożliwe do pokonania. W takich przypadkach towarzystwo żeglugowe w miarę możliwości organizuje alternatywne trasy i wycieczki. Zmiany, które nastąpią z dwudniowym wyprzedzeniem (48 godzin) nie podlegają bezpośredniej rekompensacie.
Śluzy
Przeprawa przez śluzę to wielkie przeżycie i atrakcja, na którą czeka wielu gości. Jest to na pewno bardzo ciekawy element podróży po rzekach Europy. Śluzy mogą jednak dla niektórych okazać się uciążliwe, ponieważ niekiedy stoi się w kolejce albo przepustowość bywa ograniczona, co może wpłynąć na zmiany w naszym programie.
Albatros Travel i armator zastrzegają sobie możliwość zmian planu podróży z powodu sytuacji hydrologicznej i zmian funkcjonowania śluz.