MS Douro Queen
Podczas rejsu będzie można się zrelaksować na pokładzie tego przestronnego statku – w przytulnym barze, podczas smacznej kolacji w restauracji, na dużym tarasie słonecznym, w basenie lub jeśli ktoś szuka prywatności to we własnej kabinie. Na statku znajduje się również mały sklep i recepcja.
Niewielki, ale przestronny statek (78,1 m długości i 11,4 m szerokości) został zbudowany w 2005 roku i łączy nowoczesny komfort z przytulną atmosferą. Statek jest specjalnie przystosowany do żeglugi po rzece Douro. Piękne widoki można podziwiać siedząc w barze lub salonie albo odpoczywając na leżaku na tarasie słonecznym. Wszystkie posiłki (pełne wyżywienie) są serwowane w restauracji na statku, albo w formie bufetu lub przez przyjazny personel do stolików.
Więcej informacji o statku na https://www.nicko-cruises.de/en/fleet/flussschiffe/ms-douro-queen
Jak wyglądają kabiny?
Z jasnych i przestronnych kabin o powierzchni 15 m2 rozciąga się widok na rzekę i okolicę. Kabiny są wyposażone w dwa łóżka pojedyncze/łóżka małżeńskie; łazienkę z toaletą i prysznicem; telefon, suszarkę do włosów, sejf, ogrzewanie/klimatyzacja i TV.
Główny pokład (Main deck). Kabina zewnętrzna z oknem (bez możliwości otwierania) na pokładzie głównym (dolny pokład pasażerski). Kabina wyposażona w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko podwójne. Metraż: około 15 m2
Górny pokład (Upper deck). Kabina zewnętrzna z oknami sięgającymi od podłogi do sufitu i przesuwanymi drzwiami z prywatnym balkonem (górny pokład pasażerski), wyposażona w 2 łóżka pojedyncze lub 1 łóżko podwójne. Metraż około 15 m2 (łącznie z balkonem).
Specjalne warunki zdrowotne
Klient jest zobowiązany poinformować Albatros Travel o każdym wydarzeniu dotyczącym jego stanu zdrowia związanego z chorobą lub stopniem niepełnosprawności, ciążą lub innym czynnikiem, które mogą wpłynąć na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu.
Podróż osób niepełnosprawnych
Niestety statek nie jest przeznaczony dla osób, które nie mogą poruszać się o własnych siłach. Ze względów bezpieczeństwa przedsiębiorstwo żeglugowe wymaga również, aby wszyscy pasażerowie, w sytuacji zagrożenia mogli samodzielnie przejść ze statku do łodzi bez pomocy personelu lub współpasażerów.
Ze względów bezpieczeństwa wózki inwalidzkie i chodziki nie mogą być przewożone na statku, ponieważ muszą być wolne przejścia na korytarzach.
Wyżywienie na pokładzie
Wszystkie posiłki są podawane w restauracji na statku.
Śniadanie serwowane jest w formie bufetu, który oferuje różne dania takie jak: jajka, naleśniki, pieczywo, świeże owoce i różne inne produkty śniadaniowe. Zawsze istnieje możliwość otrzymania posiłku wegetariańskiego. Po śniadaniu przy stolikach serwowana jest kawa i herbata.
Obiad może być w postaci bufetu lub podawany do stolików. Zawsze istnieje opcja posiłku wegetariańskiego. Po obiedzie do stolików serwowana jest kawa i herbata. W niektórych przypadkach obiad może być w formie suchego prowiantu, gdy planujemy całodniową wycieczką. Jeśli obiad nie jest wliczony w cenę, wynika to jasno z programu dnia.
Wieczorny posiłek serwowany jest przy stołach i składa się z 3 lub więcej dań. Zawsze jest wybór spośród kilku dań np. dania wegetariańskie, rybne lub mięsne na danie główne i zazwyczaj spośród kilku różnych przystawek i deserów. Do deseru podawana jest kawa i herbata.
W ramach naszej grupy gościom przydzielane są stałe miejsca na posiłki.
Oprócz głównych posiłków, podawana jest również poranna kawa / herbata, w niektóre dni również popołudniowa kawa / herbata z ciastem oraz nocna przekąska.
Godziny posiłków będą się różnić z dnia na dzień, a informacja o dokłądnych godzinach będzie podana przez pilota. Podane poniżej godziny sa godzinami orientacyjnymi:
- Śniadanie 07:00-09:00
- Obiad 12:30-14:00
- Kolacja 19:00-21:00
- Popołudniowa kawa / herbata i ciasto w barze 16:00-16:30
- Przekąska nocna kl. 22:00-23:00
Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są w połączeniu z posiłkami. W niektóre dni jest też popołudniowa kawa i ciasto.
Posiłki specjalne
Restauracja na statku ma możliwość przygotowania żywności dla diabetyków, wegetarian, alergików i osób z nietolerancją laktozy. Wystarczy taką prośbę zgłosić będąc już na statku. W menu w restauracji wszystkie potrawy są odpowiednio oznaczone, czy danie zawiera pokarmy, które mogą być problematyczne dla alergików.
Napoje na pokładzie
Kawa i herbata do posiłków wliczone są w cenę podróży, inne napoje są za dodatkową opłatą.
W czasie podróży oferujemy pakiet napojów, który zawiera napoje bezalkoholowe, wino domowe, piwo beczkowe i piwo bezalkoholowe w butelce. Czytaj więcej tutaj: https://www.nicko-cruises.de/en/food-drink/drink-packages. W przypadku zainteresowania zakupem pakietu należy go zarezerwować i opłacić na statku. Pakiet powinien zostać opłacony przez wszystkie osoby zamieszkałe w kabinie.
W restauracji butelka wina kosztuje około 20-35 euro, piwo (butelka lub puszka) około 3-5 euro, a koktajle około 6-8 euro. Woda sodowa i mineralna kosztuje około 2,5-4,5 euro za butelkę.
Należy pamiętać, że pakiet napojów jest zakupem osobistym, a jeśli zamówienie zostanie wykorzystane dla innych osób, zamówienie takie zostanie anulowane bez zwrotu pieniędzy.
Woda pitna
Woda w kranach pochodzi ze zbiornika słodkowodnego znajdującego się na statku, jest oczyszczona i nadaje się do picia oraz do szczotkowania zębów.
Strój
Nie ma wymogu co do obowiązujących strojów. Do kolacji mężczyźni mogą być ubrani w długie spodnie i koszulę / koszulkę polo z kołnierzykiem. Polecamy zabrać ze sobą wygodne obuwie do chodzenia.
Czy spakować ręcznik?
Nie trzeba mieć własnego ręcznika.
Sprzątanie kabiny
Kabiny są sprzątane codzienne.
Elektryczność
W kajutach znajdują się kontakty z napięciem 220 V. Nie wolno przynosić własnych żelazek ani innych podobnych urządzeń elektrycznych. W kabinie znajduje się suszarka do włosów.
Internet
Na statku jest dostęp Wi-Fi (lokalny bezprzewodowy internet). Sieć jest zwykle najsilniejsza w częściach wspólnych statku. Dostęp do internetu jest za dodatkową opłatą. Przeczytaj więcej w instrukcji obsługi statku ABC na pokładzie.
TV
Kajuty są wyposażone w telewizor.
Telefon komórkowy
Prosimy pamiętać, że dzwonienie z własnego telefonu komórkowego może być kosztowne i mogą obowiązywać dodatkowe opłaty za połączenia i transmisję danych. Przed wyjazdem należy skontaktować się z firmą telekomunikacyjną, aby uzyskać informacje o opłatach za połączenia.
Przechowywanie rzeczy wartościowych
W kabinie jest sejf. Należy jednak pamiętać, że firmy transportowe i Albatros Travel nie ponoszą odpowiedzialności za rzeczy wartościowe pozostawione w sejfie, w kabinie lub w innym miejscu na pokładzie.
Płatność na pokładzie statku
Wszystkie ceny na pokładzie podane są w euro. Podczas posiłków podajemy numer swojej kabiny, obsługa zanotuje każde zamówienie. Rozliczenie odbywa się w przedostatnim dniu wyjazdu. Można płacić gotówką lub kartą kredytową (VISA, MasterCard).
Należy pamiętać, że przy opłaceniu dodatkowych wycieczek na pokładzie pobrana zostanie marża w wysokości 1%.
Dodatkowe płatności na pokładzie
Napoje i inne wydatki osobiste np. korzystanie z Internetu itp.
Napiwki
Na napiwki dla obsługi statku należy sobie przygotować 10-13 EUR /osobę/dzień
Palenie na statku
Na statku obowiązuje całkowity zakaz palenia, z wyjątkiem wyznaczonych miejsc na słonecznym pokładzie rufowym przy stolikach, na których ustawione są popielniczki. Palenie jest surowo zabronione we wszystkich innych miejscach wewnątrz/na zewnątrz statku.
Osoby niepełnoletnie
Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować z rodzicami lub dorosłymi w wieku powyżej 18 lat. Aby kupić alkohol, należy mieć ukończone 18 lat.
Dzieci na pokładzie statku
Dzieci są mile widziane na pokładzie statku. Dzieci poniżej 18 roku życia nie mogą spać bez osoby dorosłej, tj. dwoje dzieci nie może dzielić kabiny, ale musi dzielić kabinę z osobą dorosłą.
Pilot grupy
Rolą pilota grupy jest pomoc w praktycznych sytuacjach, takich jak transfer z lotniska i na lotnisko, informowanie o godzinach wejścia na pokład oraz ofercie statku. Ponadto piloci wezmą udział w wycieczkach opisanych w programie. Oczywiście zawsze chętnie odpowie na wszelkie pytania.
Jakim językiem posługujemy się na pokładzie?
Goście na pokładzie statku pochodzą głównie ze Skandynawii i Niemiec. Personel na statku mówi po angielsku i niemiecku. W razie problemów w porozumieniu się z obsługą, pilot grupy pomoże w tłumaczeniu.
Pokład słoneczny
Na statku mamy do dyspozycji pokład słoneczny, z którego można podziwiać mijające krajobrazy.
Należy jednak pamiętać, że pokład słoneczny w niektóre dni może być zamknięty na krótszy lub dłuższy okres z uwagi na to, że mijamy niskie mosty lub śluzy.
Poziom hałasu podczas żeglugi
Ogólnie rzecz biorąc, na nowoczesnych statkach nie ma zbyt dużego hałasu, ale oczywiste jest, że w kabinach rufowych silnik będzie słyszalny bardziej niż na śródokręciu. Podczas rejsu urządzenia klimatyzacji i wentylacji wydają cichy dźwięk.
Przypłynięcie do nabrzeża
Statki przy nabrzeżach są cumowane obok siebie. Oznacza to, że może zdarzyć się, iż z okien będzie widać drugi statek, nastąpi konieczność przejścia przez inny statek aby wyjść na nabrzeże lub pasażerowie innych statków będą przechodzić przez nasz statek.
Firma żeglugowa stara się jak najbliżej podpłynąć do miejsca, które odwiedzamy. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, a nawet jeśli rezerwacja jest potwierdzona, port zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca cumowania naszego statku na kilka godzin przed przyjazdem. Oznacza to, że w przypadkach, gdy miejsce postoju znajduje się daleko od centrum miasta i w odległości krótkiego spaceru, rezerwujemy autobus lub korzystamy z transportu publicznego do centrum miasta, gdy wyjeżdżamy na wycieczkę zgodnie z programem. Natomiast jeśli nie bierzecie Państwo udziału w wycieczce transport do miasta jest na własny koszt.
Poziom wody
Żeglowanie po europejskich rzekach zależy od aktualnego poziomu wody. Każdego roku występują okresy zarówno wysokiej, jak i niskiej fali podczas której żeglowanie przez niektóre odcinki rzeki stają się trudne lub niemożliwe do przeprowadzenia. W takich przypadkach towarzystwo żeglugowe w miarę możliwości organizuje alternatywne trasy i wycieczki. Zmiany podane do wiadomości z wyprzedzeniem do dwóch dni (48 godzin) nie będą automatyczne oznaczały wypłaty odszkodowania
Śluzy
Pokonywanie śluz to doświadczenie, na które czeka większość ludzi i jest to ekscytująca część podróżowania po europejskich rzekach. Jednak śluzy bywają czasami uciążliwe dla podróżnych, z powodu kolejek lub ograniczonego czasu pracy, co może oznaczać zmiany w naszym programie.
Albatros Travel i armator zastrzegają sobie prawo do zmian w planie podróży ze względu na poziom wody oraz zmiany w organizacji pracy śluz.