MS Bijou du Rhone
Statek (114,3 metrów długości i 11,4 metrów szerokości) łączy komfort z kameralną atmosferą. Pasażerowie mają do dyspozycji bar, leżaki wypoczynkowe na pokładzie słonecznym i bibliotekę. Wszystkie posiłki (pełne wyżywienie) serwowane są w restauracji (w formie szwedzkiego stołu lub podawane do stołu). Statek posiada 75 kabin, kawiarnię, bar, bibliotekę/czytelnię i restaurację panoramiczną.
https://www.nicko-cruises.de/en/fleet/flussschiffe/ms-bijou-du-rhone
Jak wyglądają kabiny?
Kabiny o powierzchni ok. 11 m2 są wyposażone w dwa łóżka pojedyncze lub łóżko podwójne, łazienkę z toaletą oraz prysznicem, ogrzewanie/klimatyzację, suszarkę do włosów, sejf oraz telewizor.
- Główny pokład
Kabiny zewnętrzne (najniższy pokład pasażerski) o powierzchni ok. 11 m2 z małym oknem (bez możliwości otwarcia) . Dwa pojedyncze łóżka: sofa do spania i wersalka albo łóżko podwójne.
- Pokład wyższy
Zewnętrzna kabina o powierzchni ok. 14 m2 z dużym oknem (bez możliwości otwarcia) na pokładzie wyższym (środkowy pokład pasażerski). Dwa łóżka pojedyncze. Uwaga: armator może zdecydować się na podniesienie standardu do kabiny typu deluxe na środkowym pokładzie, które są położone o ½ pokładu wyżej i mają większe okna, które można otworzyć. Jest to jednak wyłącznie decyzja firmy spedycyjnej i Albatros Travel nie ma na to wpływu.
- Pokład najwyższy
Zewnętrzna kabina o powierzchni ok. 14 m2 z dużym oknem na najwyższym pokładzie (górny pokład pasażerski). Dwa łóżka pojedyncze lub łóżko podwójne. Możliwość otwarcia okna. Uwaga: armator może zdecydować się na podniesienie standardu do kabiny typu deluxe na górnym pokładzie. Jest to jednak wyłącznie decyzja firmy spedycyjnej i Albatros Travel nie ma na to wpływu.
Posiłki na pokładzie
Wszystkie posiłki na pokładzie podawane są w restauracji pokładowej. Śniadanie serwowane jest w formie szwedzkiego stołu, w którego skład wchodzą ciepłe dania, np. bekon, jajka i naleśniki, chleb, świeże owoce i różnego rodzaju produkty śniadaniowe. Lunch może być podany zarówno w formie składającego się z lekkich produktów stołu szwedzkiego w saloniku albo serwowany przy stołach. Istnieje możliwość zamówienia posiłku wegetariańskiego. W porze lunchu podawana jest kawa i herbata. Czasami lunch może być wydany w postaci suchego prowiantu (w dniach kiedy mamy zaplanowaną całodzienną wycieczkę). Jeśli lunch nie jest wliczony w cenie, będzie to wyraźnie zaznaczone w programie.
Kolacja podawana jest do stołu i składa się z trzech lub więcej dań. Wybór można dokonać z dań np. wegetariańskich, rybnych lub mięsnych jako danie główne. Do deseru podawane są napoje - kawa i herbata, a (za opłatą) można zamówić kieliszek mocniejszego alkoholu.
Poza głównymi posiłkami podaje się również poranną kawę/herbatę, a w wybrane dni popołudniową kawę/herbatę z ciastem oraz nocną przekąskę.
Godziny posiłków będę zmieniać się w zależności od dnia, o czym poinformuje Państwa pilot wycieczki. Typowe pory posiłków:
- Śniadanie godz. 07:00-09:00
- Lunch godz. 12:30-14:00
- Kolacja godz. 19:00-21:00
- Popołudniowa kawa/herbata i ciasto w barze godz. 16:00-16:30
- Nocna przekąska godz. 22:00-23:00
Kawa i herbata
Kawa i herbata podawane są podczas posiłków. W niektóre dni serwowana jest także popołudniowa kawa i ciasto.
Czy można zamówić specjalną dietę?
Restauracja na statku ma możliwość przygotowania posiłków dla diabetyków, wegetarian, osób uczulonych na gluten oraz nietolerujących laktozy. Nie ma konieczności informowania o potrzebie specjalnej diety przed wyjazdem, wystarczy poinformować personel po przybyciu na statek.
W karcie dań w restauracji przy każdym daniu podano informację o tym, czy danie zawiera składniki, które mogą być problematyczne dla alergików. W saloniku znajduje się tablica z listą typowych alergii pokarmowych, którą można porównać z zawartością karty dań.
Napoje na pokładzie
Kawa i herbata do posiłków wliczone są w cenę podróży, inne napoje są za dodatkową opłatą.
W czasie podróży oferujemy pakiet napojów, który zawiera napoje bezalkoholowe, wino domowe, piwo beczkowe i piwo bezalkoholowe w butelce. Czytaj więcej tutaj: https://www.nicko-cruises.de/en/food-drink/drink-packages. W przypadku zainteresowania zakupem pakietu należy go zarezerwować i opłacić na statku. Pakiet powinien zostać opłacony przez wszystkie osoby zamieszkałe w kabinie.
W restauracji butelka wina kosztuje około 20-35 euro, piwo (butelka lub puszka) około 3-5 euro, a koktajle około 6-8 euro. Woda sodowa i mineralna kosztuje około 2,5-4,5 euro za butelkę.
Należy pamiętać, że pakiet napojów jest zakupem osobistym, a jeśli zamówienie zostanie wykorzystane dla innych osób, zamówienie takie zostanie anulowane bez zwrotu pieniędzy.
Woda pitna
Woda w kranach pochodzi ze zbiornika wody słodkiej na statku, nadaje się do picia i mycia zębów.
Co należy spakować?
Nie ma wymogu, co do ubioru na pokładzie. Zazwyczaj wieczorem goście zakładają nieformalne ubranie. Panom proponujemy długie spodnie i koszulę/koszulkę polo, Paniom – letnią sukienkę, spódnicę, spodnie i koszulę/bluzkę. Z okazji tzw. Wieczoru galowego może przydać się bardziej elegancki ubiór.
Podczas podróży w miesiącach letnich nieodzowne jest lekkie, bawełniane ubranie. Zawsze warto mieć sweter lub cienką kurtkę. Radzimy zabrać ze sobą wygodne obuwie, które przyda się podczas wycieczek na lądzie.
Czy trzeba mieć własny ręcznik?
Nie ma potrzeby zabierania własnego ręcznika
Sprzątanie kabiny
Kabiny są sprzątane codziennie.
Elektryczność
W kabinach znajdują się kontakty z napięciem 220 V (gniazdka z 2 bolcami). Nie wolno zabierać własnych żelazek ani innych podobnych urządzeń elektrycznych. W kabinie znajduje się suszarka do włosów.
Internet
Na statku dostępna jest sieć WiFi (lokalny bezprzewodowy Internet). Sygnał z reguły jest najmocniejszy w pobliżu recepcji statku, w mniejszym stopniu także w innych obszarach wspólnych, zaś w kabinach mniej efektywny lub całkowicie niedostępny. Prosimy pamiętać, że podczas rejsu mogą być krótsze bądź dłuższe przerwy w dostępności sygnału. Dostęp do Internetu należy zamówić i opłacić na pokładzie. Dodatkowe informacje znaleźć można w broszurze informacyjnej na statku.
Telewizja
Telewizja i sygnał satelitarny działają na większości tras, jednak w pobliżu śluz i na niektórych odcinkach trasy zdarzają się przerwy w dostępności sygnału.
Telefon komórkowy i e-mail
Prosimy pamiętać, że dzwonienie z własnego telefonu komórkowego może być kosztowne i mogą obowiązywać dodatkowe opłaty za połączenia i korzystanie z transmisji danych z zagranicy. Prosimy skontaktować się ze swoim operatorem telefonii komórkowej w celu uzyskania informacji o opłatach.
Przechowywanie wartościowych rzeczy
W kabinie znajduje się sejf. Zwracamy uwagę, że ani armator, ani Albatros Travel nie ponoszą odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w sejfie, kabinie lub w innych miejscach na pokładzie.
Płatności na pokładzie
Wszelkie ceny na pokładzie podawane są w euro. Podczas posiłków należy podać numer kabiny i potwierdzić podpisem, jakie napoje otrzymaliśmy. Rozliczenie nastąpi przedostatniego dnia rejsu, a opłatę można uiścić zarówno gotówką (euro) lub kartą kredytową (VISA, MasterCard). Pilot wycieczki poinformuje o szczegółach dotyczących rozliczenia. Prosimy pamiętać, że przy opłacaniu dodatkowych wycieczek pobierana jest marża w wysokości 1%.
Za co należy płacić dodatkowo na pokładzie?
Napoje oraz inne osobiste wydatki, jak na przykład korzystanie z Internetu itp.
Napiwki
W krajach, które odwiedzimy podczas rejsu, oraz na statku płacenie napiwków jest bardziej usystematyzowane, niż w naszym kraju. Oczekuje się, że lokalni przewodnicy i kierowcy, a także personel statku otrzymają pewną kwotę w napiwku. Podczas tej wycieczki zalecamy, by napiwek był w wysokości 10-13 euro od osoby na dzień. Kwotę należy podzielić na dwie koperty: jedną dla menedżera rejsu, a drugą dla pozostałego personelu.
Cena wycieczki nie obejmuje osobistych napiwków, gdyż jest to sprawa indywidualna. Albatros Travel płaci lokalnym przewodnikom, kierowcom i personelowi statku, jednak ich wynagrodzenie w branży usług jest ustalane z założeniem, że zostanie uzupełnione napiwkami. Należy jednak podkreślić, że dawanie napiwków jest dobrowolne.
Palenie na pokładzie
Statek jest strefą wolną od dymu tytoniowego i palenie jest dozwolone wyłącznie na pokładzie słonecznym przy stolikach, na których znajdują się popielniczki. We wszystkich innych miejscach wewnątrz i na zewnątrz statku palenie jest surowo zakazane.
Granica wieku
Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować w towarzystwie rodziców lub dorosłych w wieku powyżej 18 lat. Trzeba mieć ukończone 18 lat, aby kupować alkohol.
Dzieci na pokładzie
Dzieci są mile widziane na statku. Dzieci poniżej 18 roku życia nie mogą spać bez osoby dorosłej, tj. dwoje dzieci nie może dzielić kabiny, ale musi dzielić kabinę z osobą dorosłą. Nie można zabierać na rejs dzieci w wieku poniżej 2 lat.
Pilot wycieczki
Podczas rejsu rola pilota jest inna niż w trakcie zwykłych wycieczek objazdowych, gdzie grupa spędza większość czasu razem. Rejs charakteryzuje się tym, że czas na pokładzie i na lądzie można spędzać zarówno w grupie, jak i indywidualnie.
Zadaniem pilota jest udzielanie pomocy w kwestiach praktycznych, takich jak przyjazd, transfer z lotniska i na lotnisko, zaokrętowanie, a także informowanie o atrakcjach dostępnych na statku i na lądzie. Prócz tego pilot uczestniczy w opisanych w programie wycieczkach i jest obecny podczas wszelkich wspólnych zajęć. Zawsze też można się do niego zwrócić z ewentualnymi pytaniami lub choćby po to, by przyjemnie porozmawiać.
Jakim językiem posługujemy się na pokładzie?
Goście na pokładzie statku pochodzą głównie ze Skandynawii i Niemiec. Głównymi językami są niemiecki, a na niektórych rejsach angielski. Na miejscu zawsze będzie pilot, który zajmie się grupą.
Personel statku przeważnie mówi zarówno po angielsku, jak i niemiecku.
Zaokrętowanie na statku
Organizujemy wspólny transfer z lotniska/hotelu na statek, a godzina zaokrętowania zostanie podana przez pilota wycieczki. Należy liczyć się z czasem oczekiwania w związku z tym, że wszyscy goście muszą się zameldować i wejść na pokład.
Pokład słoneczny
Statek jest wyposażony w duży pokład słoneczny, gdzie będzie można przebywać podczas postojów w portach lub podczas spokojnej żeglugi wśród pięknego krajobrazu.
Zwracamy jednak uwagę, że pokład słoneczny w niektóre dni oraz podczas niektórych rejsów może być zamknięty na krótszy lub dłuższy okres z uwagi na to, że mijamy niskie mosty lub śluzy. Dotyczy to szczególnie rejsów między Renem, a Dunajem, podczas których pokład słoneczny jest niedostępny od chwili wpłynięcia na rzekę Men do momentu dotarcia do Dunaju w pobliżu Kelheim, i z porwotem.
Poziom hałasu podczas rejsu
Na statku poziom hałasu może być wyższy w kabinach znajdujących się z tyłu okrętu. To samo dotyczyć będzie kabin w pobliżu dziobu, kiedy przeprowadzane będą manewry ze śrubami napędowymi pracującymi do przodu, jednak zwykle dotyczy to przejść przez śluzy. Klimatyzacja i system wentylacyjny są słyszalne podczas ich pracy.
Miejsce cumowania
Kiedy statki żeglugi rzecznej przybijają do nabrzeża, w wielu miejscach są cumowane obok siebie. Oznacza to, że podczas postoju w porcie może zdarzyć się, że z okien zamiast krajobrazu lub miasta widoczny będzie inny statek. Wiąże się to także z koniecznością przejścia przez inny statek, by zejść na nabrzeże – oraz z tym, że pasażerowie innych statków będą przechodzić przez "nasz" statek.
Armator stara się w miarę możliwości uzyskać miejsce postojowe jak najbliżej centrum odwiedzanego miasta. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, a nawet jeśli rezerwacja jest potwierdzona, port zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca cumowania naszego statku na kilka godzin przed przybyciem. Oznacza to, że w przypadkach, gdy miejsce postoju będzie w takiej odległości od centrum miasta, że nie można pokonać jej pieszo, dokonamy rezerwacji autokaru lub skorzystamy z transportu publicznego, gdy wyjeżdżamy na wycieczkę zgodnie z programem. Osoby nieuczestniczące w programie lub chcące zrealizować własny program same ponoszą koszt transport ze statku.
Poziom wód
Żegluga po europejskich rzekach jest uzależniona od aktualnego poziomu wód. Każdego roku występują okresy zarówno wysokiego, jak i niskiego poziomu wód, podczas których niektóre odcinki stają się trudne lub niemożliwe do pokonania. W takich przypadkach armator organizuje w miarę możliwości alternatywne trasy i wycieczki. Zmiany, które następują w terminie dwóch dni (48 godzin) nie podlegają rekompensacie.
Śluzy
Pokonywanie śluz to moment wyczekiwany przez większość pasażerów. Przebiega on spokojnie i jest ciekawym elementem podróży po europejskich rzekach. Śluzy mogą jednak wiązać się z niedogodnościami dla podróżnych, ponieważ może występować kolejka lub ograniczenie w ruchu, co może skutkować zmianami w programie wycieczki.
Albatros Travel oraz armator zastrzegają sobie prawo do zmian w programie wycieczki w wyniku zmian w poziomie wód na rzekach oraz zmian trybu pracy śluz.