MS Bellissima
Ciesz się wspaniałą atmosferą na pokładzie statku - w barze, w restauracji, na przestronnym tarasie lub we własnej kabinie.
Zbudowany w 2004 r. (110 metrów długości i 11,4 metra szerokości) łączy nowoczesny komfort z przytulną atmosferą. Z tarasu słonecznego, siedząc wygodnie na leżaku można podziwiać piękne widoki. Wszystkie posiłki (pełne wyżywienie) są podawane w restauracji statku w formie bufetu lub są serwowane do stolika.
Wszystkie kabiny mają powierzchnię 13 m² i są wyposażone w dwa łóżka pojedyncze, łazienkę z toaletą i prysznicem; telefon, suszarkę do włosów, sejf, ogrzewanie / klimatyzacja i telewizor z międzynarodowymi kanałami.
- Główny pokład. Kabina zewnętrzna z oknem. 2 łóżka pojedyncze. 13 m².
- Wyższy pokład. Kabina zewnętrzna z francuskim balkonem na wyższym. 2 łóżka pojedyncze. 13 m².
Wszystkie posiłki serwowane są wrestauracji na statku. Śniadanie serwowane jest w formie ciepłego bufetu, obejmującego gorące dania (np. bekon, jajka i naleśniki) oraz chleb, świeże owoce i inne produkty śniadaniowe.
Obiad może być podawany w postaci bufetu lub serwowany do stolika. Istnieje możliwość zamówienia posiłku wegetariańskiego (po wcześniejszym zgłosezniu). Po obiedzie podawana jest kawa i herbatę. W niektórych przypadkach obiad może być również "na wynos" dla osób, które uczestniczą w całodniowych wycieczka. Jeśli lunch nie jest wliczony, jest to wyraźnie zaznaczone w codziennym programie.
Kolacja serwowana jest przy stoliku. Goście mają przydzielone stałe miejsca siedzące w grupie.
Oprócz głównych posiłków, poranną kawą / herbatą, popołudniową kawą / herbatą z ciastem i niektóre dni serwowana jest również przekąska o północy.
Godziny posiłków będą się różnić w zależności od dnia i zostaną podane w informacjach dostarczonych przez pilota podczas podróży.
Śniadanie o godz. 07:00-09:00
Obiad o godz. 12:30-14:00
Południe o godz 19:00-21:00
Popołudniowa kawa / herbata i ciasto w barze w holu 16:00-16:30
Przekąska o północy ok godz. 22:00-23:00
Kawa i herbata podawane są podczas posiłków. W niektóre dni jest też popołudniowa kawa i ciasto.
Czy można zamówić posiłki specjalne?
Restauracja na statku ma możliwość przygotowania żywności dla diabetyków, wegetarian, bezglutenowych i bez laktozy. Prosimy o poiformowanie odpowiednio wcześnie czy chcieliby Państwo otrzymac specjalne menu.
Napoje na pokładzie
Kawa i herbata do posiłków są wliczone w cenę wycieczki. W restauracji butelka wina kosztuje około 20-35 euro, piwo (butelka) około 3-5 euro, a koktajle około 6-8 euro. Woda mineralna kosztuję około 2,5-4,5 euro za butelkę.
Statek oferuje pakiet napojów, w skad którego wchodzą napoje gazowane, wino domowe, piwo z beczki i piwo bezalkoholowe w butelkach. Pakiet kosztuje od ok. 20-25 euro za osobę dziennie. Przy zakwaterowaniu w kabinie 2-osobowej, pakiet napojów musi zostać zamówiony przez obie osoby. Pakiet napojów nie obejmuje piwa butelkowanego, koktajli, napojów spirytusowych, kaw np. espresso, latte itp.
Woda w kranach pochodzi ze zbiornika świeżej wody na statku i jest oczyszczana i nadaje się do picia.
Jak się spakować?
Na rejsach rzecznych organizowanych przez Albatros Travel ubieramy się tak, żeby było nam wygodnie. Na ciepłe dni polecamy lekkie bawełniane ubrania, a na chłodniejsze dni czy noce kurtkę i długie spodnie. Pogoda w Rosji jest dość zmienna, więc dobrze być przygotowanym na wszystko: upał, chłód, słońce i deszcz. Całkowity odpoczynek od śniadania do kolacji. Na pokładzie nie obowiązuje żaden dress-code. Uwaga, w strefie lounge, w restauracji i w barze szorty ani stroje kąpielowe nie są dozwolone. Trzeba tam być ubranym w koszulę, koszulkę, długie spodnie lub (kobiety) spódnicę.
Dobrze wziąć ze sobą wygodne buty do wędrowania na lądzie oraz parasolkę lub/i płaszcz przeciwdeszczowy na wypadek złej pogody.
Nie trzeba brać ze sobą ręcznika.
Kabiny są sprzątane codziennie.
W kabinach znajdują się gniazda 220 V (na złącza 2-stykowe). Nie wolno wnosić własnych żelazek ani innych podobnych urządzeń elektrycznych. W kabinie znajduje się suszarka do włosów.
Wi-Fi jest dostępne na statku (za opłatą). Należy pamiętać, że na trasie mogą wystąpić przerwy w funkcjonowaniu internetu.
Należy pamiętać, że dzwonienie z własnego telefonu komórkowego może być kosztowne, a połączenia i przesyłanie danych z zagranicy mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami. Zalecamy kontakt z oreratorem sieci komórkowej, by uzyskać informacje na temat taryf.
Ani załoga ani Albatros Travel nie ponoszą odpowiedzialności za zagubione rzeczy.
Czy trzeba dawać napiwki?
Albatros płaci lokalnym przewodnikom i kierowcom, lecz w wielu kulturach wysokość pensji ustala się z założeniem, że ponadto dostanie się napiwek. Dla porządku podkreślamy jednak, że dawanie napiwków jest dobrowolne.
Najczęściej płaci się napiwek odpowiadający kwocie 10-13 euro na osobę na dzień. Całość sumy można zapłacić na raz w euro lub w rublach pilotowi wycieczki, na jego sygnał. Napiwek ten przekazywany jest personelowi. Pilot informuje, w jaki sposób pieniądze są rozdzielane.
Ponadto dobrze zostawić sobie w sumie około 20 euro na osobę na napiwki dla kierowców i lokalnych przewodników, którzy pomagają nam podczas wycieczek. Aby oszczędzić gościom kłopotu, pilot zajmuje się zbieraniem i rozdzielaniem napiwków.
Z powodów bezpieczeństwa palenie na pokładzie i w kabinach jest niedozwolone. Palenie dozwolone jest tylko w specjalnie wyznaczonych do tego strefach na pokładzie. Prosimy naszych gości o uszanowanie tych zasad.
Osoby poniżej 18 roku życia muszą podróżować pod opieką osób pełnoletnich. Aby kupić alkohol należy mieć ukończone 18 lat.
Pilot grupy na pokładzie
Na tej wycieczce gośćmi opiekować się będzie pilot wycieczek z biura Albatros Travel. Pilot ma inne obowiązki podczas rejsu, a inne w trakcie zwykłej wycieczki, kiedy grupa większość czasu spędza razem. Podczas rejsu jest okazja do spędzania czasu z pozostałymi gośćmi na pokładzie i na lądzie, ale również oddzielnie na własną rękę, wedle uznania. Zadaniem pilota jest pomagać gościom przy praktycznych sprawach np. przy przyjeździe, transporcie z lotniska/na lotnisko, wsiadaniu na statek, tłumaczeniu. Ma również służyć informacją o tym, jak można atrakcyjnie spędzić czas na statku lub na lądzie.
Ponadto pilot towarzyszy Państwu w przewidzianych w programie wycieczkach. Uczestniczy we wszystkich wspólnych wyprawach i atrakcjach. Jest wtedy zawsze gotowy odpowiedzieć na ewentualne pytania lub pomóc w potrzebie. Nie jest jednak możliwe, by był dostępny cały czas. Dlatego warto korzystać z recepcji na statku, której zadaniem jest niesienie pomocy pasażerom w każdej sytuacji.
Dominującym językiem na pokładzie jest niemiecki.
Statek posiada pokład słoneczny. Należy jednak pamiętać, że pokład słoneczny w niektóre dni i podczas niektórych odcinków rejsu może być zamknięty na krótsze lub dłuższe okresy z powodu przepływania przez niskie mosty lub śluzy. Jest to szczególnie ważne podczas rejsów pomiędzy Renem i Dunajem, gdzie nie będzie dostępu do pokładu słonecznego, od wpłynięcia do rzeki Main, aż do Dunaju w Kelheim lub odwrotnie.
Przypłynięcie do nabrzeża
Statki przy nabrzeżach są cumowane obok siebie. Oznacza to, że może zdarzyc się, z okien będzie widać drugi statek oraz konieczność przejścia przez inny statek, alby wyjść na nabrzeże lub pasażerowie innych statków będa przechodzic przez Rhein Melodie.
Firma żeglugowa stara się jak najbliżej podpłynąc do miejsca, które odwiedzamy. Niestety, nie zawsze jest to możliwe, a nawet jeśli rezerwacja jest potwierdzona, port zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca cumowania naszego statku na kilka godzin przed przyjazdem. Oznacza to, że w przypadkach, gdy miejsce postoju znajduje się daleko od centrum miasta i w odległości krótkiego spaceru, rezerwujemy autobus lub korzystamy z transportu publicznego do centrum miasta, gdy wyjeżdżamy na wycieczkę zgodnie z programem. Natomiast jeśli nie bierzecie Państwo udziału w wycieczce jesteście przewożeni ze statku na własny koszt.
Poziom wody
Żeglowanie po europejskich rzekach zależy od aktualnego poziomu wody. Każdego roku występują okresy zarówno przypływu, jak i odpływu, podczas których niektóre przejścia stają się trudne lub niemożliwe do pokonania. W takich przypadkach towarzystwo żeglugowe w miarę możliwości organizuje alternatywne trasy i wycieczki.